Sør-Amerika next

Etter to døgn på jobb reiser jeg rett til Flesland flyplass. Denne gangen besøker jeg Argentina, Paraguay og Brasil. Jeg må først til Oslo for å møte reisefølget mitt. Hvor mange og hvem som er med på denne gruppeturen til Sør-Amerikas hjerte aner jeg ikke. Det er jo alltid like spennende når jeg melder meg på gruppetur. Det kom dessverre noe i veien for min venninne som skulle vært med, så hun måtte melde avbud. Så da blir det bare meg ut i den store verden igjen. Det pleier å gå fint det også.

Fra Oslo er det en to timers flytur til Amesterdam før det blir en nesten 14 timers flytur over Atlanterhavet. Tidlig i morgen (søndag) lander vi i Buenos Aires, hovedstaden i Argentina.

I Buenos Aires ser jeg at det skal bli 29 grader på søndag. Fy søren, så deilig det skal bli. Alt over 20 er jeg veldig takknemlig for akkurat nå. Vi går rett fra flyplassen og på sightseeing i byen, så jeg har pakket en t-skjorte i håndbagasjen. Håper jeg klarer å sove litt på flyet så jeg ikke er helt svimmel når vi lander. Uansett så gleder jeg meg veldig til å bli litt kjent med byen alle snakker så fint om. Det er en stor by med ca 2,9mill innbyggere i selve bykjernen. Det er ikke veldig mye jeg vet om hverken landet eller byen så det skal bli gøy å få litt ny kunnskap.

Nå kan den lange reiser begynne 😊

Det argentinske flagget.

#søramerika #reise #ferie #albatrostravel #gruppereise #argentina #buenosaires

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Sør-Amerika next

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top