Da har jeg forlatt Sevilla (for denne gang)

Jeg hadde en herlig dag i Sevilla i går også. Gradestokken var oppe i 38. Veldig hett men jeg nøt det. På formiddagen gikk jeg opp i Torre del Oro, tårnet dere ser til høyre for elven Guadalquivir. Bare den korte klatreturen der var krevende nok i varmen. Tårnet ble bygget i det 13.århundre for å kontrollere hvem som kom seilende inn til byen. Det var da en kjetting over elven for at ingen kunne snike seg forbi. Tårnet fungerte også som et forsvarsverk mot sjørøvere som kom inn fra Atlanterhavet.

I middelalderen ble det brukt som fengsel leste jeg på nettet.

Det var en flott utsikt oppe fra Torre del Oro. Vakkert at den høyeste bygningen her er den store katedralen.

Etter å ha vandret litt rundt i bydelen Macarena gikk jeg tilbake til “min” bydel Arenal. Nå var det ikke så lang kø for å komme seg inn Real Alcazar, så da benyttet jeg muligheten til å få tak i billetter. Det er vel dette kongelige palasset Sevilla er mest kjent for og da hadde det jo vært dumt å ikke få vært innenfor murene her.

Alcazar var opprinnelig et arabisk palass som ble bygget i år 913. I de senere årene har det blitt bygget flere bygninger og gjordt om på av kristne kongelige. Vakre palasser med fliser fra det 16. århundre.

Jeg får poste litt mer bilder fra innsiden etterhvert.

Hagene var helt fantastisk og ikke minst var det deilig at det ikke var så mye folk her sent på ettermiddagen.

Sevilla er nok en by jeg kommer til å besøke igjen, får jeg håpe.

Nå har jeg tatt bussen til Malaga. Jeg måtte droppe turen innom Cordoba siden jeg ble en dag lenger enn jeg egentlig skulle i Sevilla. Den får jeg ta en annen gang. Jeg har en følelse av at jeg kommer til å være endel her i Andalucía i årene som kommer. Her liker jeg meg virkelig godt.

Jeg skal møte min datter på flyplassen i Malaga om noen timer. I morgen skal vi reise litt opp i fjellene til en landsby som heter Yunquera. Gleder meg veldig til å komme bort fra storbyene og gå litt i naturen nå.

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Da har jeg forlatt Sevilla (for denne gang)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top