Skjønne Seville

For en nydelig by! Det var helt herlig å komme ned her etter noen dager i Madrid. Deilig temperatur og en avslappende atmosfære. Enda en gang fikk jeg bekreftet at de millionbyene er ikke noe for meg. Seville er også en ganske stor by altså, med hele 700 000 innbyggere, men allikavel er det veldig rolig her. Det kan jo ha noe med at det er helg nå og temperaturen har vært oppe i 37 grader på det varmeste. Da orker man ikke så mye annet enn å ta livet helt med ro.

Lørdag kveld var det mange av de spanske damene som gikk i flamenco-kjoler. Om det var en spesiell fest de skulle på eller om dette er vanlig outfit en lørdag vet jeg ikke. Mange vakre og fargerike kjoler var det ihvertfall. Jeg klarte å snike meg til et bilde av noen av de.

I gatene er det jenter som danser flamenco og noen spiller klassisk gitar. Det er virkelig et eventyr å gå rundt her.

Hotellet mitt ligger i en trang gate et par minutter fra den store katedralen, Catedral la Giralda. Det var så varmt i dag at jeg orket ikke gå så mye, selv om de fleste serverdigheten lett kan nåes til fots. Jeg hoppet heller på en turistbuss og tok den en runde rundt.

Jeg hoppet av bussen ved parken Maria Luisa og ruslet gjennom den og tok bilder av nydelige bygninger og fontener før jeg kom til Plaza de Espana.

Bygningen her er bygget i 1928 og er en halvmåne med et flott tårn i hver ende. Den er bygget til den Iberio-amerikanske utstillingen i 1929. Formen på bygget symboliserer at man omfavner alle de amerikanske landene. I en liten kanal som går rundt på forsiden av bygget kan man låne robåt å padle rundt i.

Planen var at jeg skulle reise videre til Cordoba i morgen, men jeg har bestemt meg for å bli her til tirsdag. Her var det så deilig å være og masse jeg ennå vil se. Nå har jeg vært på hotellet mitt et par timer å kjølt meg ned, så nå er det på tide å komme seg ut igjen i varmen. Sulten er jeg også. Jeg skal prøve å poste litt mer herfra i morgen.

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top