REISEÅRET 2018

2018 er straks over og jeg ser tilbake på reisene jeg har hatt i år. Mange gode minner og noen ikke fullt så gode minner.

Første turen ble i mars og gikk til Amsterdam sammen med en venninne. Tre dager i denne vakre byen var i minste laget, men vi fikk nå nyte noen dager borte fra hverdagene hjemme. Ørlite vårfornemmelse ble det også.

Neste tur gikk til Jordan i april. Dette var en gruppereise hvor vi begynte nord i Amman og kjørte ned til Aqaba ved Rødehavet i sør.

Høydepunktet på turen var to dager i Petra. En helt fantstisk opplevelse å få vandre i denne klippebyen.

Det som ikke var gøy var at jeg fikk Salmonella nest siste dagen på turen. Det er noe jeg ikke vil oppleve igjen, så jeg har blitt LITT mer forsiktig med hva jeg spiser på tur.

I juni tok jeg meg en biltur helt alene fra Bergen til Nordkapp. På de to ukene jeg var på tur kjørte jeg 500 mil tur/retur. Det var mye lenger enn jeg hadde forestilt meg.

Været var jeg ganske heldig med. Det var ikke så varmt, men det regnet ihvertfall ikke før de to siste dagene da jeg var på vei hjem igjen.

Nå har jeg endelig fått sett endel av Nord-Norge. Det er bare å bla bak i arkivet og lese om alle stedene jeg var innom.

Selv om vi har hatt en flott sommer i år synes jeg den tok slutt for fort. I slutten av september savnet jeg solen og varmen. Derfor tok jeg meg noen dager i Bulgaria. Jeg besøkte Burgas og Nessebar. Det var noen å 20 grader på dagen så det var herlig å vandre rundt med t-skjorte igjen. De fleste turistene var kommet seg hjem og jeg kunne nyte noen rolige dager her.

Jeg reiste rett fra Burgas til Oslo for å være med en venninne der noen dager. Der var det ikke noe varme akkurat.

Og endelig kom november og drømmereisen til Maldivene. Sol og herlig strand var virkelig noe jeg trengte nå. Turen var med Jomfrureiser. En gruppe damer som reiser sammen. Min søster var med meg på denne turen. Utenom å sole oss ble det yoga morgen og kveld og endel snorkling for de som ønsket det. En tur jeg gjerne ville tatt om igjen.

Nå har jeg kommet opp i 71 land som jeg har besøkt. 19 land i Asia. Men ennå er det mange land jeg ønsker å få oppleve. Neste år blir det minst fire nye har jeg bestemt.

#reise #ferie #amsterdam #nederland #jordan #petra #norge #nordkapp #nordnorge #bulgaria #burgas #nessebar #oslo #maldivene

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “REISEÅRET 2018

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top