Ukens tur

Arbeidsplassen min er blitt flyttet til Sandviken så nå har jeg flere turmuligheter i nærområde. Jeg benytter ofte to timer av hviletiden min til å kommer meg opp på fjellet. I går var det en nydelig dag og jeg fikk meg en herlig tur opp Stoltzekleiven.

Stoltzekleiven er en bratt tursti opp mot Sandviksfjellet. Stien er 900 meter lang og har 722 trappetrinn. Toppen er 383 MOH.

En gang i året blir verdens bratteste løp arrangert her og rekorden er på 7 minutter og 54 sekunder. Den er jeg langt unna for å si det mildt. Er man i normal grei form tar turen 20-30 minutter.

For noen år siden, i 2015, hadde jeg bestemt meg for ar jeg skulle gå denne turen 100 ganger på et år. Jeg klarte faktisk å gjennomføre målet. Men må innrømme at jeg var ganske lei Stoltzehelvete etter de 60 første turene. Et sånt mål skal jeg ikke sette meg igjen. Det er alt for mange andre turen å gå rundtomkring Bergen. Men kanskje jeg kan gå ihvertfall en gang i løpet av døgnene jeg er på jobb.

Som oftest går jeg ned igjen Munkebotn og kommer ned til Sandviken sykehus eller jeg tar turen bort til Fløyen hvis jeg har god tid.

I går var ihvertfall en herlig dag, vår i luften og en vakker solnedgang. Stoltzen på sitt beste.

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top