Ny tur booket

 

Om tre uker pakker jeg kofferten igjen. Da går turen til Beograd, hovedstaden i Serbia. Et land og en by som jeg aldri har besøkt før. Det er alltid like spennende å planlegge turer til nye steder.

Etter som jeg har lest, rundt på det store nettet , har jeg mye å glede meg til. Beograd beskrives som en glemt perle i Balkan-landene og er en av de eldste byene i Europa. Hele 44 ganger har byen blitt ødelagt i krig, men klart å bygge seg opp igjen.

Donau, som er Europas nest lengste elv, renner gjennom Beograd. Det blir litt spesielt å rusle langs den samme elven som jeg gikk langs i Budapest.

Ellers har jeg lest at Beograd er en av de billigste storbyene i verden faktisk, så da kommer jeg ihvertfall ikke til å blakke meg helt der. Utelivet der er visst helt amazing, men det er nok ikke det jeg vil utforske mest. Er litt pysete med å oppsøke utesteder når jeg reiser alene. Føler meg litt ferdig med nattklubber også for den saks skyld. Jeg koser meg nok med byvandring på dagtid og en god bok i sengen på hotellet på kvelden. Er man blitt bestemor så er man blitt bestemor 😁

For en liten time siden, da jeg sjekket været der borte, var det 17 grader. Så det kan se ut som jeg vil få skikkelig vårvær igjen. Det blir deilig. Gleder meg veldig til å oppdage et nytt land.

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

3 thoughts on “Ny tur booket

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top