Fremdeles i Sør-Amerikas hjerte

Det ser ut som det ikke blir så mye blogging mens jeg er på rundreise i Sør-Amerika. Blogg.no har skiftet plattform og jeg er en av de som får videreført bloggen min, men jeg klarer ikke helt å finne ut hvordan den fungerer på mobilen min. Jeg klarer heller ikke logge inn på appen eller laste ned bilder. En reiseblogg uten bilder blir jo ganske kjedelig. Jeg blir nødt til å sette meg inn i den nye bloggsiden fra pcen min når jeg kommer hjem igjen 22.feb. I mellomtiden kan dere se bilder på Instagram; limi70 hvis dere har det. Så lover jeg å komme tilbake her med en gang jeg finner ut av systemet. Det var dumt at jeg ble flyttet akkurat nå da.

Men jeg kan jo gi en kort oppdatering. Akkurat nå slapper jeg av i Buenos Aires, Argentina. Jeg landet her på søndag morgen sammen med gruppen jeg reiser med. Vi er totalt 20 personer som er på denne rundturen i Sør-Amerikas hjerte. Jeg kjente ingen av de fra før, men har allerede nå blitt ganske godt kjent med et par av damene i gruppen. Jeg er yngstemann denne gangen, selv om jeg nærmer med 50.

Søndag ble det byrundtur med en skikkelig svær lunsj til slutt. Akkurat den dagen fikk jeg med på bloggen før det gikk i stå.

Mandag valgte jeg å være alene i Buenos Aires. Jeg tok en turistbuss rundt i byen som jeg kunne hoppe av og på hvor jeg ønsket. Jeg vandret rundt i en fargerik bydel som het La Boca og i en nydelig japansk hage.

Tirsdag bestemte jeg meg for å ta fergen over til Uruguay. Det var fire andre i gruppen som synes det hørtes spennende ut så de hang seg på. Det er mange som samler på stempel i passene sine som reiser på disse turene. Fergen tok litt over en time over verdens bredeste elv, Rio de la Plata. Vi kom til en nydelig liten by som het Colonia del Sacramento. Gamlebyen var en portugisisk by med brostein og steinhus fra 1620 som står på UNESCOs verdensarvliste. Jeg vil selvfølgelig skrive litt mer om stedene og poste bilder senere. Vi var ihvertfall kjempefornøyd med dagen alle vi som reiste. Et nytt land å krysse av.

Nå er det onsdag. Tenkte å bare rusle rundt i Buenos Aires i dag. Ta det helt med ro og sitte i en park og nyte varmen og livet.

I morgen  (torsdag) skal vi grytidlig opp for å reise videre til Paraguay. Vi må dra til flyplassen 04.30. Blir spennende å se hvordan det er i Paraguay.

Etter to dager der drar vi videre til Brasil. Først skal vi se Iguazu fossen, før vi flyr til Rio de Janiero. Det er ennå masse å glede seg til på denne turen. Fire nye land på to uker er kjempegøy altså.

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top