Deilige dager på stranden

Vi har hatt noen late deilige dager her på Mwezi som ligger på Jambiani stranden. For det meste har jeg lagt ved bassenget inne på resortet, for vannet i bassenget her er faktisk bittelitt kjøligere enn sjøen. Men også fordi om du skal bade i sjøen må du gå ganske langt ut når det er lavvann. Det er ikke lenge jeg klarer å ligge på solsengen før jeg må i bassenget å kjøle meg ned.

Innimellom rusler vi litt på den deilige hvite pudder-stranden.

Den ene ettermiddagen reiste vi litt lenger øst på øyen til Chwaka bukten. Her var vi hele kvelden på en strand som het Michamvi. Om mulig enda hvitere og pudderaktig. Vi slo oss ned på en lokal bar og storkoste oss der.

Helen, som er vår lokale reiseguide hadde sørget for at to kjekke karer grillet middag til hele gjengen. I dag fikk vi servert nydelig rød snapper, blekksprut, store reker og akker.

Mens vi ventet på at maten skulle bli ferdig nøt vi solnedgangen. Vi prøvde å samle oss for å ta noen gruppebilder også før det ble helt mørkt. Bildene ble vel mer eller mindre vellykket, men det er jo gøy med noen fellesbilder også.

Guttene i baren tente til og med et bål til oss. Veldig koselig da, men ikke nødvendig å gjøre det ennå varmere akkurat.

I går kveld ble vi invitert hjem til Helen på kvelden for å spise mer grillmat. Da fikk vi servert kyllingspyd, søtpotet-salat og guacamole. Det var utrolig god mat og hyggelig selskap. Vi begynner å bli godt kjent vi jenter som er på tur sammen og for det meste er det god stemning.

Eneste folk klager litt på er servicen her på hoteller. De roter mye med bestillinger til frokosten og er noen ganger veldig treige. Men men, vi er i Afrika, som Helen alltid sier hvis vi bemerker noe.

Men jeg lar nå ikke sånne bagateller ødlegge dagene her. I dag er det siste dagen her på østsiden. I morgen skal vi inn til Stonetown. Jeg gleder meg veldig til å se den fargerike og travle byen.

Nå er det å komme seg i dusjen før vi finner oss en resturant langs stranden. Siste middagen på dette stedet.

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Deilige dager på stranden

  1. Er så koselig å lese bloggen din 😊 kan drømme meg bort litt, og planlegge reiser langt frem i tid. Har små bar, så litt utfordrende å reise nå. Blir en mye bedre tur om jeg venter til de er store nok til å huske turen.
    Imens er det veldig fint å lese det du skriver, og i arkivet ditt 😁😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top