Home, sweet home :-)

Det er visst flere som lurer på hvor jeg er blitt av nå. Jeg kom hjem på mandag morgen etter å ha kjørt i et fra Mo i Rana. Været var ikke noe særlig, kaldt og sterk vind, så det fristet ikke å stoppe flere steder. Og når man først har bestemt seg for å reise hjemover er det bare å kjøre på 🙂

Jeg hadde en flott tur opp til Nordkapp. Selv om det var kaldt var jeg stort sett heldig med været.

På vei oppover var jeg først innom en venninne i Sunnfjord. Neste stopp var Åndalsnes og en bratt tur opp til Rampestreken der jeg fikk en fantastisk utsikt over tettstedet.

I sjarmerende Trondheim vandret jeg rundt i to dager før jeg dro videre.

Jeg kjørte en omvei innom Brønnøysund for å gå gjennom Torghatten. Et fantastisk avbrekk fra for mye bilkjøring den dagen. Når jeg akkurat hadde satt meg i bilen igjen begynte det å høljregne.

Da jeg kom til Alta leide jeg hytte i to dager. Herfra kjørte jeg opp til Nordkapp og ned igjen på en dag.

På vei sørover igjen var jeg innom Tromsø en natt. Her går jeg nede ved havnen. Solen tittet frem en liten stund, men for det meste regnet det. En sjarmerende liten by dette også.

Tilsammen har jeg kjørt 4909 km. Ca ti ganger fra Bergen til Oslo på bare to uker. På veien har jeg fått sett mye vakker natur langs kysten og over viddene. Reinsdyr, elg, hjort, rådyr og rev har hoppet over veien når jeg har kommet kjørende og gjort turen min mer spennende. Men jeg må jo også si at det er mil på mil på mil der man bare ser bjørk og furutrær.

Jeg føler det er en liten seier å ha kjørt så langt helt alene. Jeg kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Ikke misforstå. Norge er absolutt verdt å oppleve. Men når jeg skal nordover igjen vil jeg nok fly og heller leie bil på stedet. Da får jeg sett mer av fylket jeg flyr til.

Men først går neste Norgestur sørover tenker jeg. En eller annen gang i løpet av sommeren.