Min første tur til Nord-Norge

Nå har jeg vært hjemme i Bergen i noen dager og kommet over skuffelsen over det kjipe været vi hadde i Steigen. Det ble ikke noe topptur der ihvertfall.

De to første dagene vi hadde på Hinnøya i Lødingen var ganske fine. Her fikk vi sett en del av den flotte naturen.

Lødingen. Vi gikk en fin tur langs sjøen her og fant frem til noen helleristninger.

Så mange vakre farger i naturen her.

Når vi kom til Engeløya i Steigen kommune var det for det meste regn. Et par glimt med oppholdsvær, men ikke nok til at det var forsvarlig å gå opp på toppene.

Det var noen flotte sjøhus vi bodde i. Sikkert det paradiset når det er fint vær.

Det er mye ville blomster langs veiene her.

Fredagen ble det tur på Bøsanden. En nydelig strand på Engeløya.

Mektige fjell og frisk sjøluft. Her ruslet vi rundt en times tid. Plukket litt skjell og koste oss.

Det regnet hele tiden.

Det er jo vakkert da, selv om tåken ligger tett over fjellene her.

Lørdagen regnet det ennå mer, så da ble det bare en biltur.

Utenom det satt jeg mye inne på hytten disse dagene. Venninnen min, som hadde hund med seg, var litt mer ute. Hun kjente noen andre med hund her som hun besøkte og gikk på lufteturer sammen.

Søndag når jeg skulle reise hjem kom solen frem mens jeg satt på toget fra Fauske til Bodø. Trenger vel ikke å si at jeg ble litt grinete da.

Dette er den dyreste ferien jeg har hatt og den jeg har fått minst ut av. Det er vel sånn en typisk norgesferie er. Jeg synes veldig ofte synd i turistene som kommer til Bergen.

Jaja, nå har jeg vært så langt som i Nordland fylke. Jeg vil se mer av Norge etterhvert selvfølgelig. Kan jo ikke være så uheldig med været flere ganger 😛

#norgesferie #drittvær #ferie #nordnorge #reise #lødingen #nordland #steigen

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Min første tur til Nord-Norge

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top