Barcelonaaaa :-)

Da har vi altså hatt vår første dag her i Barcelona. Bussen fra flyplassen kostet 5,80 euro og tok ca 20 min.

Vi var ikke fremme ved leiligheten før klokken var over 5 på ettermiddagen, men da hadde vi spist litt sen lunsj først. Det er en flott 2 roms leilighet rett med La Rambla. Helt perfekt plassering for oss. Det er litt tungvindt å leie leilighet i storbyer noen ganger. For som oftest må man sjekke inn et annet sted enn der man skal bo. Og så har man da ikke en resepsjon man kan spørre om alt mulig man vil vite om byen. Men ellers er det ganske greit synes jeg. Så kan man velge om man vil lage mat selv eller spise ute. Siden vi bare skal være her til mandag, blir det nok til at vi spiser ute tenker jeg. Da drar vi videre til Andorra.

Bilde av utsikten fra leiligheten.

Det var 25 varmegrader og sol når vi kom her i dag. Herlig å få litt sommer igjen.

Siden vi kom så sent har vi bare gått rundt i det gotiske kvarteret i kveld. Mangen smale gater og smau. Og innimellom store åpne plasser og torg. Fantastisk flott by. Like spennende som jeg husker den 🙂

Det ble ikke mange bilder etter solen gikk ned. Men et par kan jeg jo poste.

Det ble ikke noe tapas til middag i dag. Vi fant en vietnamesisk resturant innimellom de smale gatene. Kjekt å mimre litt. Flott bilde av Halong Bay. Der har jeg også vært 🙂

Nå er det snart midnatt (har klart å være våken lenge i dag) og leggetid. Det er mye som skal utforskes i morgen 🙂

#reise #søstrepåtur #storby #barcelona #spania #verdenrundt

4 thoughts on “Barcelonaaaa :-)

1. Pernille: Hei. Jeg husker dessverre ikke navnet på leiligheten vi bodde i de første dagene. Men siste hotellet vi bodde på het Hotell Gaudi. Det lå også bare noen skritt fra La Rabla. Kan virkelig anbefale det