En dag på stranden

Når vi endelig kom oss på stranden begynte det å regne!!!

Vi ble litt bekymret med en gang, men fant ut at vi bare kunne slappe av der på stranden. Det var mange damer der som ville massere oss eller gi oss manikyr og pedikyr. Nå har de til og med begynt å tilby hårfjerning med tråd på stranden. Det er nytt siden jeg var i Asia sist. De mente jeg hadde forferdelig hårete og ville gjerne hjelpe meg med å bli pen :-D. (Jeg barberte leggene i går, man kan ikke se noe hår der)

Ellers var det mange som solgte grillet blekksprut, smykker, sjal, solbriller og diverse.

Etter vi hadde spist lunsj kom solen frem. Da fikk vi nå noen timer på stranden.

Sihanoukville er en koselig lite sted med fine strender. Ikke mye turister her nå ser det ut som. Veldig greie folk, men de er ikke så god i engelsk her.

Vi spiste middag på stranden om kvelden. Så koselig med mange små bord med stearinlys. Nå solgte de fyrverkeri og lyslanterner på stranden. Fint å se på når man satt litt vekke fra det. Litt nervepirrende når de holdt fyrverkeri i hånden rett ved siden av oss. Men vi overlevde. Det var god stemning og hyggelige folk. Vi har funnet et sted som er i nærheten av paradis nå tror jeg.

#asia #kambodsja #strand #ferie #jentetur #verdenrundt

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top