Kunsten å leve her og nå

Det sitatet er helt korrekt synes jeg. Jeg føler meg ofte helt lost når jeg kommer til nye ukjente steder og er helt alene. Men så levende og på rett sted når jeg opplever at jeg mestrer det. Jeg finner frem der jeg ønsker, jeg klarer å gjøre meg forstått og jeg oppdager nye ting med verden og med meg selv.

Det at jeg føler meg velkommen et sted har mye å si selvfølgelig. Som oftest er folk mer vennlige når man er på reise, både jeg selv og de jeg møter.  Jeg møter kanskje omgivelsene på en annen måte enn når jeg er hjemme i en travel hverdag. Kanskje fordi jeg har tid til å være åpen og nyskjerrig og synes det er litt greit at fremmede snakker til meg. Her hjemme ser jo man rart på fremmede som snakker til deg og tenker at de er helt forstyrret.

Det å kunne være til stede her og nå er så utrolig befriende. Når jeg er ute å reiser er hodet mitt tømt for bekymringer jeg har når jeg er hjemme (de som kjenner meg vet at jeg har nok av bekymringer til tider) Fokuset mitt er fullt og helt på det som er rundt meg der og da.

Er det ikke det mange går på kurs for å lære nå for tiden? Mindfullness! Å være tilstede her og nå i hverdagen? Reis på ferie eller gå en tur i fjellet 🙂 Funker som bare det:-)

Men husk at reising er sterkt avhengighetskapende…På en veldig positiv måte tenker jeg.

 

Nå er det bare 5 dager til vi reiser til Isla Mujeres i Mexico. En liten øy i det Karibiske hav. Har begynt så smått å pakke…. Deilige sommerkjoler og topper 😛 Fy som jeg gleder meg. Nå har det jo regnet ganske heavy her en stund, så på tide med litt sol igjen.

#ferie #reiser #mindfullness

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top