Dag 2 og 3 i Beijing, Kina

Det har absolutt ikke vært noen late dager i Beijing. Vi har sett Himmelens tempel, Den himmelske freds plass, Maos mausoleum, Den forbudte by, Kullhøyden, jeg klarte å finne Starbucks ;-), vi har vært på Den kinesiske mur, Trommetårnet og besøkt Beijings “hutonger”. Det er tradisjonelle boligkvarterer bygget den gang man overholdt reglen om å ikke bygge høyere enn keiserpalasset. Jeg vil skrive mer om de forskjellige stedene når jeg legger ut bilder.

Jeg er skikkelig hoven og sår i beina etter all trakkingen her, for ikke å snakke om varmen og luftfuktigheten. Men jeg vil ikke klage , det er akkurat sånn jeg liker det. Ellers er det jo ganske spesielt å reise i en sånn gruppe også da. Ganske behagelig på mangen måter. Alt er organisert og fikset for deg. Du slipper å tenke ut noe selv. Samtidig blir det jo travelt. Opp grytidlig om morgenen og program hele dagen. Ikke mye tid til å sitte seg ned en plass å bare kjenne på stemnngen i byen.

Og jeg prøver vel ikke så hardt å bli kjent med noen kinesere når jeg har 24 andre i reisefølge jeg kanskje skal bli litt kjent med. Men som sagt jeg har lært utrolig mye disse dagene om Kinas historie. Det hadde jeg jo ikke lest meg opp på selv, selv om jeg hadde reist alene.

Det kjedeigste med å reise i grupper er all ventingen. Men men, så får jeg trent opp tålmodigheten min….Sunt det og..

#reiser #kina #gruppetur #Beijing #himmelenstempel #himmelskefredsplass #denforbudteby #kullhøyden #asia #ferie #allelandiasia #verdenrundt #globetrotter

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top