En drømmedag på Maldivene

Klokken 7 i morges startet vi dagen med yoga på takterrassen. Vi er så heldig å ha Henriette Lien med på turen, så hun underviser i yoga og meditasjon to ganger for dagen mens vi er her. Det var veldig varmt på terrassen selv så tidlig på dagen og jeg ble litt svimmel ut i yogapraksisen. Må visst prøve å drikke litt mer vann før vi begynner i morgen tidlig.

Etter frokost kjørte vi båt ut til en sandbank langt ut i havet. Et herlig sted med hvit finkornet sand og krystallklart vann.

Det var bare oss damer fra Jomfrureiser som var her på sandbanker i dag. Og mannskapet på båtene selvfølgelig. Det kan nesten ikke beskrives hvor herlig det var her. Det som ikke er så herlig nå er at jeg er blitt veldig solbrent. Jeg trodde jeg hadde vært flink å smøre meg, men faktor 30 holdt ikke for meg i dag.

På en liten ubebodd øy i bakgrunnen her har de laget et nytt feriested. De har hold på med bungalowene i 4 år nå og skal visst åpne nå før jul. Da blir det vel folk på denne sandbanken hver eneste dag tenker jeg.

Nesten alle damene utenom meg snorklet over korallrevet i nærheten. De så visst mange fargerike fisk her. Maldivene er jo et dykkerparadis, så man bør jo få med seg litt av livet i havet når man først er her. Hvis man ikke er like pysete som meg da 😜

Lunsj ble også servert der ute i havet. Ris, salat og stekt tunfisk. Etter at jeg fikk salmonella i Jordan har jeg blitt veldig skeptisk til å spise buffeer som har stått en stund. Men jeg tror det gikk greit denne gangen. Er ikke blitt dårlig ennå ihvertfall.

Vi kom tilbake til Maafushi litt før klokken 4. Tok en dusj og gjorde oss klar for litt mer yoga på takterrassen. På kveldene kommer det til å bli rolig yoga og avspenning. Passer jo bra etter en dag med bading og annen aktivitet.

Her er utsikt over Maafushi by. Ligner på en helt vanlig landsby i Sør-Asia. Men uten alle de tusenvis av løshundene som pleier å streife rundt. Det er nemlig forbudt ved islamsk lov å ha hunder.

Øyen er 260 meter bred og 1275 meter lang. En liten øy altså, med mellom 50 og 60 hoteller. På denne øyer er det også et fengsel med 400 fanger. Mange av de som sitter fengslet her er dømt for å ha drukket alkohol. Og så er det visst mange politisk fanger her. De som er for kritisk til sittende president eller til styre og stell blir fort fengslet. Tragiske greier. Vi får håpe at ting blir bedre når han som egentlig er folkevalgt som president får igjen stolen sin. Det skal visst skje i løpet av kort tid nå. Vi får se hva som skjer…

Middagen er fortært nå og min søster og jeg har kommet oss opp på hotellrommet. Det blir nok en tidlig kveld i dag også.

#maldivene #maafushi #asia #sandbank #reise #ferie #detindiskehav #jomfrureiser #jentetur #snorkling #sologbad #yoga