En dag i fjellet i Andorra

Vi tok bussen til et sted som het Soldeu, ca 30 min fra Andorra la Vella. Derfra jukset vi litt og tok en kabelbane opp til 2000 meters høyde. Tanken var at vi skulle gå til en topp der som var på 2500.

Jeg spurte etter et turkart i luken hvor vi kjøpte billetter til hengebanen. Jada, det skulle jeg få, og så gav hun meg et kart over slalomløypene 😀 Det er ikke lett å finne turstier etter et skikart. Fjellet er ganske annerledes sommer og vinter.

Vi kom oss ikke lenger opp da vi gikk av banen. Der oppe var det en stor golfbane som var gjerdet inne. Ikke lov å gå over. Vi bestemte oss for å bare gå nedover. Det blåste og var ganske kaldt der oppe. Vi var jo kommet så høyt opp at vi ville nok bruke en stund på å komme oss ned igjen til Soldeu.

Ja, det tok over 2 timer å komme seg ned fra fjellene igjen. Vi kunne jo ikke gå rett ned. Så nå har vi virkelig gått tur i Pyreneene 🙂

Det var svære alpinanlegg oppi bakkene her.

Vi traff også noen flotte hester på veien. De hadde ikke tid til å hilse på oss engang.

De siste bakkene var stupbratte. Vi prøvde å gå inn i skogen for å finne en sti, men der var det ennå brattere. Heldigvis kom vi oss ned uten noen beinbrudd 😀 Og vi kom ned et helt annet sted enn vi reiste opp.

Bussen kjørte gjennom flere “alpin-landsbyer”. Hele landet er taxfreebutikker og alpinanlegg.

Tilbake i Andorra la Vella gikk vi en runde i byen igjen, mens vi ventet på at resturantene skulle åpne for middag igjen. De fleste resturanter er åpen for lunsj mellom 11 og 16, stenger og åpner igjen til middag i 7 eller 8 tiden på kvelden. Da fikk vi tid til å shoppe litt 🙂

Siste kvelden her i Andorra. I morgen formiddag reiser vi tilbake til Barcelona. Blir deilig med mer varme igjen 🙂

 

#reise #ferie #andorra #fjelltur #spania #barcelona #søstrepåtur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “En dag i fjellet i Andorra

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top