Mer luksus i Sri Lanka

Dagen startet med en god frokost i herlige omgivelser.

Etter det ble det elefantriding rundt en av de 1000 innsjøene her i Sri Lanka.

Det var flere som sto i vannet å fisket med garn, samtidig som vi så krokodiller som svømte rundt der. Det hadde ikke jeg gjordt.

De sier at de er veldig opptatt av elefantenes ve og vel her i Sri Lanka og behandler de godt. Vet det er endel delte meninger om elefantriding og dressur av de store dyrene. Desverre har vel de fleste hørt noen skrekkhistorier fra Asia, men jeg tenker at det ikke nødvendigvis er verre enn annet dyrehold. Det gir både dyrene og menneskene som eier de mat i magen.

Uansett en gøy opplevelse å ri på elefanter.

Bildene fra rideturen har jeg på kameraet, så de får jeg poste senere.

Etter elefantridingen ble det tur med et mer tradisjonellt srilankisk fremkomstmiddel. I oksespann ned til en annen innsjø hvor vi ble padlet litt rundt blant lutusplanter og flotte fugler.

Så var det tid for lunsj i en landsby. Vi fikk besøke et privat hjem som hadde laget til mat for oss.

Og endelig skulle vi på elefantsafari å speide etter de ville elefantene. Vi fikk se flere flokker med elefanter. De fleste trakk seg fort unna når jeepene kom kjørende, men denne ene unge elefanten kom nesten helt bort til jeepen.

Vi fikk ikke sett andre dyr desverre, men om et par dager skal vi i en annen nasjonalpark. Håper vi får se leoparder, selv om det et veldig sjeldent at man får øye på de.

På kvelden fikk vi ihvertfall en halvtime i bassenget.

De andre i reisefølge reiste ut til en annen resturant for å spise middag. Jeg valgte å bli igjen på dette hotellet å få massasje. Trengte virkelig å få myket opp noen stive muskler. Helt herlig.

Og så bestilte jeg middag på rommet. Luksus. Middagen var veldig kontrast til lunsjen jeg spiste fra et skittent lutusblad. Lunsjen var god, men jeg mistet litt apetitt av fugleskit på “tallerken” 😀

Synd jeg glemte å ta bilder.

Men her er ihvertfall bilde av hvordan de serverer Kylling Tikka på et luksushotell. Helt nydelig.

 

I morgen skal vi dra videre til en annen by som heter Kandy. På veien skal vi besøke nye spennende steder.

#reise #ferie #srilanka #asia #elefanter #safari #oksekjøring #søstrepåtur #gruppereiser #opplevelser #verdenrundt

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top