Feirer bursdag i Sri Lanka

For en fantastisk dag det har vært. Vi landet i Colombo kl 8 i morges og kjørte direkte innover i landet til Dambulla. Det ble stopp på veien både for å spise frokost og lunsj.

Jeg er veldig overrasket over hvor rolig det er her i forhold til andre asiatiske land. Og så grønt og frodig. Jeg hadde jo forestilt meg nesten litt India, men det er ikke i nærheten av å være så kaotisk og skittent.

 

Vi besøkte et grotterempel i Dambulla før vi reiste til hotellet. Det var rettere sagt flere grotter med tilsammen 48 buddha statuer. Templene var fra år 1000 før Kristus og er de best bevarte buddha-statuene i verden.

Det var ganske hett å gå opp på fjellet i 32 varmegrader. Men absolutt verdt det. Det var et imponerende syn.

Det var buddhaer i aller størreslser og stillinger og nydelige malerier på vegger og tak. Ufattelig stilig å tenke på at alt dette ble laget for ca 3000 år siden.

Det gyldne tempelet.

“Munker” på vei opp til tempelene for å tilbe.

Vi var ikke fremme på hotellet før i 6 tiden i kveld. Et av de fineste hotellene jeg har vært på. Skal poste litt bilder fra det i morgen.

Kan ikke si jeg har tenkt så mye på at jeg fylte 45 år i dag, men kunne ikke hatt bedre feiring. Reisefølge sang bursdagsangen min på bussen og jeg fikk en flaske vin i gave. Jeg har spist gid mat og hatt noen fantastiske opplevelser.

Nå er det rett i seng og sove av seg jetlag. Gleder meg sykt til i morgen og se mer av dette fantastiske landet.

 

#reise #ferie #srilanka #asia #gruppereise #søstrepåtur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top