Au revoir Paris

Nå har jeg kommet hjem fra Paris. Reiste fra hotellet kl 10 i morges. Jeg sjekket med han i resepsjonen i går kveld at jeg tok rett metro og buss til Orly. Han viste meg en annen rute. Jeg slo meg ikke helt til ro med det, så jeg spurte igjen i morges før jeg dro. Denne mannen viste meg en annen rute igjen og sa at det var veiarbeid der jeg hadde tenkt, så den kunne jeg ikke ta. Luringen. Jeg spurte igjen da jeg kom til matro stasjonen og han gav meg en tredje rute. Siden han jobbet der tenkte jeg at jeg kunne stole på han. Tabbe. Da kom jeg til der som bussene går til Charles de Gaulle flyplass, selv om jeg spurte om metro til Olybus og kjøpte billetter til den flyplassen fra samme mannen.

Jeg tok ikke sjansen på å ta metroen tilbake til Gare de Nord og begynne på den ruten jeg først hadde tenkt selv, så jeg hoppet i en taxi. Ernest hadde visst rett i at hvis du spør franskmenn om veien vil de i 80% av tilfellene vise deg i feil retning. Dritirriterende…Sparte ikke mye penger på den rundturen nei….

Men men nå har nå jeg kommet meg hjem og godt er det. Har fire avtaler med venner denne uken med planer om fjellturer. Det savner jeg jo alltid når jeg er på reise. Og bare 16 dager til jeg skal på tur igjen 🙂

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top