En lang reise fra Altea til Granada

I går morges sjekket jeg ut av hotellet i Altea. Jeg måtte komme meg videre hvis jeg skal rekke alt jeg vil se 🙂

Jeg tok først buss til Alicante. Den tok to timer. Der måtte jeg vente i 2 1/2 time til neste buss. Da gikk jeg en tur ned til havnen for å spise lunsj.

Ser ut som Alicante er en ganske kul by også. Det lille jeg så var ihvertfall det.

Benidorm derimot, som vi kjørte gjennom, så ikke noe koselig ut. Tror ikke jeg har sett så mye høyhus presset inn på et så lite sted først. Masse hoteller og billige spisesteder. Skikkelig charter-ferie by.

Deilig Pizza Parma til lunsj, før neste lange busstur.

5 timer tok bussturen fra Alicante til Granada. Vi kjører gjennom den samme vakre naturen som fra Valencia. Kuperte fjell, svære olivenplantasjer, furuskoger og marker med ville gule blomster.

Vi kjører også forbi en liten landsby med flere huler som er bebodd og terrakottafargete fjell som lignet på enorme eremitt-tuer. Fantastisk vakkert.

Jeg sjekket inn på hotellet mitt litt før kl 21. Kjempesliten av å bare sitte på en buss hele dagen.

Hotellet er faktisk et gammelt kloster som er blitt bygget om. Rommet mitt var det største jeg har hatt hittil på reisen, men veldig spartansk likevel. Men uansett et koselig sted i byen.

Jeg tok en liten tur ut. Jeg hadde booket hotellet fordi det lå ved Alhambra, det fantastiske palasset som er igjen etter den arabiske gullalderen.

Som det så ut fra bilder kunne jeg se den fra rommet mitt liksom. Nei, det var ikke tilfelle. Jeg måtte ut og gå et lite stykke før jeg såvidt fikk øye på det over trærene her. (jeg tror ihvertfall dette er Alhambra)

Jeg får sikkert ikke kommet inn i palasset før i morgen, siden jeg ikke har booket billetter ennå.

Ellers er Granada mye større enn jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde sett for meg Alhambra ruvende over en liten by. Det er sånn jeg har sett det på bilder 🙂

Men nå må jeg komme meg ut å bli litt kjent med byen. Ha en fin dag alle der hjemme 🙂

 

#spania #granada #alicante #spaniarundt #reise #ferie #alhambra

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “En lang reise fra Altea til Granada

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top