Gatelangs i Taipei, Taiwan

Lørdag og søndag ble det mye trakking rundt i Taipei. Jeg hadde en plan om å reise til Maokong, et fjell med teplantasjer ikke så langt fra sentrum. Men det var meldt regn og torden så jeg tok ikke sjansen. Ikke noe koselig å være i fjellet når det er tordenvær. Det ble ikke noe tordenvær og jeg vandret gatelangs her i storbyen.

Det er kjekt å bare gå rundt å se på folk og fe. De fleste damene her har små vogner til hundene sine. Uansett størrelse på hunden. Se den her retrieveren som må posere på bildet. Mor har vognen klar hvis han blir sliten 😀

Det er mange fine parker rundt byen. Nå i helgen er det mange familier som har benyttet de til lek og picnik. Her blir et ekorn matet.

Det var ganske mange av disse små. De kom helt bort til meg og håpet jeg hadde noe mat til de.

Jeg fant veien til elven Keelung. Hvor mange broer det er over den lille elven vet jeg ikke. Ganske mange ihvertfall. Den røde i bakgrunnen er en gangbro og kalles regnbuebroen.

Jeg gikk gjennom en gate der alle butikkene solgte akvarier med div. utstyr. Her var noen søte bittesmå skilpadder til salgs. Under 15 kr for en.

8 frosker for litt under 30kr 🙂

Et buddhist-tempel midt mellom de høye husene. Med nydelige detaljer.

I dette området er det også nattmarked. Raohe St. Night market.

Jeg ble sulten på veien og gikk inn på 7eleven. Der kjøpte jeg en rettikoppen Tom Yum nudelsuppe. Beste nudelsuppen jeg har spist hittil.

Taipei 101 er et vakkert landemerke. I dag er det lilla lyst på den. Det har vært grønt de andre dagene.

Nå har jeg gått gater opp og ned i flere dager. I morgen skal jeg ut av byen og nær havet. Det skal bli deilig. Sjekker ut herfra i 11 tiden og finner en buss som går nordover. Nærmere bestemt til Yehliu Geopark.

#reise #ferie #reiseralene #taipei #taiwan #asia

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Gatelangs i Taipei, Taiwan

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top