En dag med masse venting (Malta)

I går tok vi bussen som gikk på nordsiden av Malta. Den går gjennom noen gamle byer før den kommer til strendene i nord, der de fleste turistene er.

Første stoppet vi gikk av på var Middelalderbyen Mdina. Den ligger midt på øyen, på det høyeste punktet på Malta, ca 260 moh. Det har vært by her helt siden 1500 år før Kristus. Mdina har også vært hovedstaden på Malta.

Det var en nydelig by. Alle husene er restaurert som de var originalt.

Katedralen i Mdina. Den har to klokker. Den ene klokken viser rett tid, mens den andre klokken går for sent. Det er for å forvirre djevelen og for at de håper at han vil forsove seg 😀 Jeg vet ikke om det er sånn på alle katolske kirker eller om det bare er her på Malta. Veldig lurt ihvertfall 😀

Mdina var en liten by, så det tok ikke lange tiden å gå gjennom. Min yngste bror og jeg var et stykke foran resten av gjengen, så da måtte vi sitte å vente en stund på de.

Så gikk vi ut av byen å ventet på at bussen vår skulle komme.

Neste stopp på ruten ble Akvariet i St.Pauls Bay. Der ville ikke meg og min yngste bror. Vi har sett endel fisker i vårt liv. Men veldig kjekt for minstemann på snart 3 å få gjøre noe annet enn å trakke rundt i steingater.

Min bror og jeg fant et vannhull og satt oss ned her å venter mens resten av gjengen var på akvariet. Her ventet vi i 2 1/2 time. Hadde jeg visst det tok så lang tid, ville jeg ha funnet på noe annet. Skulle hatt badetøy med f.eks.

Bussen kjørte forbi noen saltbassenger på vei til neste badeby, Paceville. Jeg er utrolig glad for at vi ikke bor i en av disse tattpakkete hotelbyene. Ikke veldig sjarmerende.

Jeg fikk hevet i meg litt mat på Hard Rock cafeen i Paceville, før vi måtte ut å vente på siste hoponhopoff-buss, som selvfølgelig var 20 min for sen.

Jeg gikk heller inn igjen på kjøpesenteret å så på sko. Tok en vanlig buss tilbake til Valletta som kostet meg 2 euro. Og var til og med tidligere tilbake enn resten av gjengen som reiste før meg.

I dag har jeg ingen planer. Blir vel bare å sole meg, så lenge jeg orker, og så rusle litt i Valletta.

 

#busstur #familietur #reiser #ferie #malta #mdina #europa #middelhavet

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top