Første dagen i Riga, Latvia

Da jeg landet i Riga tidlig i morges regnet det. Ble litt skuffet da, det var jo ikke det været jeg hadde bestilt. Men heldigvis før klokken var 12 kom solen frem igjen.

Siden jeg kom så tidlig fikk jeg bare satt kofferten fra meg på hotellet. Innsjekkingen var ikke før kl 14.

Jeg gikk rundt å kikket i gamlebyen. En nydelig del av Riga. Jeg elsker når man mikser byggestiler og har forskjellig farger på husene. Blir litt mer liv da, synes jeg. Og selvfølgelig masse å ta bilder av.

Når jeg endelig kunne sjekke inn, etter å ha trakket rundt i 4 timer måtte jeg bare legge meg nedpå litt. Jeg var jo oppe kl 2.15 i natt for å komme meg til flyplassen. Hotellet ligger helt perfekt til i den gamle bydelen.

Etter powernapen gikk jeg ut igjen for å spise middag. Jeg valgte noe så kjedelig som Friday’s idag. Egentlig bare fordi jeg vet de er rask med maten. Var skrubbsulten. Skal prøve noe mer latvisk i morgen tenker jeg 🙂

Så vandret jeg litt mer da. Rundt i gamlebyen og over elven. Tenkte jeg skulle gå over en bro og tilbake over en annen. Det ble en god tur over Daugava, som elven her heter. Det var ikke bare å gå rett over den ene broen, for da kom jeg til en øy. Jeg måtte gå et godt stykke innover på andre siden før jeg kunne svinge å finne broen jeg tenkte meg over igjen. Jaja, så har jeg sett den delen av Riga også.

Solen begynte til og med å gå ned da jeg kom meg på broen tilbake. Da var klokken nesten 9 på kvelden.

Latvia ligger en time før Norge. Så når jeg skrev tidligere i dag på bloggen at flyet tok nesten tre timer, så var jo det helt feil. Det tok 1 time og 40 min. Ble ikke mye søvn da.

Men nå er det snart midnatt her og jeg er stuptrøtt. På tide å legge seg til å sove.

Jeg koser meg her og gleder meg til å se mer i morgen 🙂