Den blå lagunen og Reykjavik

Fy søren det er kaldt i dette landet. Det regnet og blåste ganske voldsomt når vi landet her litt før 11 i dag.

Vi hentet leiebilen og kjørte rett til Den blå lagunen.

Lukten av svovel slo mot oss med en gang vi åpnet bildøren. Ganske intens lukt. Men for et fasinerende sted, bare så dumt at regnet ødela opplevelsen for oss.

Det fristet ikke noe særlig å bade der i dag. Vi hadde heller ikke planer om det. Vi er ikke de største fan av sånne kildebad. Har prøvd det flere steder i verden. Er ofte mer stress med garderober og køgåing enn kos. Uansett var det fullbooket i dag. Så skal du bade må du bestille noen dager på forhånd. Noen bilder klarte vi å ta før vi var klissgjennomvåt. Kanskje vi drar innom her hvis vi får tid og hvis været blir bedre.

Vi fant leiligheten vår i Reykjavik og kledde på oss tørre og varmere klær. Hvalsafarien vi skulle på var avlyst pga for mye vind. Den booket vi om til søndag morgen. Så da ble det rundtur i byen istedenfor. Heldigvis sluttet det å regne.

Hallgrimskirken

Frem og tilbake, tilbake, frem og tilbake…. Ja, sånn ble det i dag 🙂

Reykjavik er en sjarmerende by. Det skulle bare vært litt varmere så det gikk an å sette seg ned på en benk.

Litt spesielt at mangen av husene er bygget med bølgeblikk. Her råtner ikke husene men de ruster om de ikke blir vedlikeholdt.

Klokken er snart 22 her nå. To timer etter Norge. Kjenner at jeg er trøtt. Har fått masse frisk luft i dag. Føttene er også sliten av all trakkingen. I morgen skal vi kjøre litt rundt å se på den flotte naturen. Gleder meg.

 

#reise #ferie #island #europa #søstrepåtur #roadtrip

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top