Hikkaduwa, Sri Lanka

Ennå nyter vi livet her i Hikkaduwa. Terrakotta-farget strand og minst 26 grader i vannet. Tempeaturen i luften er mellom 30 og 33. Akkurat passe 😀

Dette er siste dagen vi kan nyte dette paradiset. Vi reiser til Colombo i morgen tidlig. Mye tidligere enn vi først hadde fått beskjed om. Det var visst endel vi måtte få med oss der før vi tar flyet hjemover kl 21.10 i morgen kveld.

Kan ikke si jeg gleder meg til å komme hjem. Ser på meldinger hjemmefra at det har begynt å snø igjen. Håper snøen er vekk til vi lander lørdag morgen.

Jaja, nå er vi her :-). Viktig å leve i nuet, å ikke tenke for mye på drittværet hjemme.

Utenom å grille oss på stranden har min søster og jeg vært en aldri så liten tur med tuk tuk å sett på den store stårnde Buddhaen de har her i byn.

Den står vendt mot havet, sikkert for å beskytte mot en ny tsunami.

Det var ca. 50 000 som ble drept på Sri Lanka. Hele denne byen er bygget opp igjen. Vi ser bare et par hus som er ødelagt på veien. Kanskje de heller ville bygge huset sitt lengre inn i landet??

Hikkaduwa er en liten by med bare en hovedvei. Ingen fortau og absolutt ingen biler som bryr seg om at det går folk langs veiene. Må virkelig se oss for.

Det enorme hotellet vårt. Det er et flott hotell, men litt for stort etter min smak. Skal laste ned bilder av hotellet og all den gode maten en annen dag.

Jeg har ikke bare blitt fin og rosa jeg har lagt på meg et tonn også. Føler meg skikkelig lekker nå :-D. Tenker det må bli havregryn og stoltzeturer 3 ganger for dagen når jeg kommer hjem.

Jeg hadde en times massasje før lunsj. Balinesisk massasje. Fy søren, det var vondt godt.

Klokken er 17.00. Akkurat nå begynte det faktisk å regne. Første regnbygen vi har opplevd. Guiden sier at vi har vært utrolig heldig med været. Det pleier å komme en skur ganske ofte.

Solen skinner mens regnet øser ned. Og det er 32 grader. Livet er deilig 🙂

#Hikkaduwa #srilanka #asia #ferie #gruppereiser #reise #søstrepåtur #strand

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top