En svett dag i KL, Malaysia

Petronas Twin Tower

Beina mine er skikkelig hoven og øm nå. Tror jeg har trakket noen kilometer i dag :-).
Kuala Lumpur er ikke så enormt stor som jeg innbilte meg. Om du liker varme og å trakke litt (litt mye) kommer du deg rundt uten busser eller taxi.
 

Det første jeg gjorde når jeg sto opp i dag var å gå bort til Petronas. De er like imponerende som det ser ut på bilde. Dessverre fikk jeg ikke komt meg opp i de.
De første etasjene var et enormt kjøpesenter med eksklusive butikker.
Helt sant at KL må være det nye shopping-paradiset i Asia.
Det er maaaaange sentre her.

Siden jeg ikke kom meg opp i Petronas fant jeg et annet tårn å komme meg opp i. KL Tower er 421 m høyt og du har utsikt 360*.
Det kostet nesten 200kr å ta heisen opp, men det synes jeg det var verdt.
Etter å ha trakket noen timer i 34 graders varme, var det deilig å stå der oppe å kjenne litt vind :-).
En fantastisk utsikt.

Dette bildet er tatt halvveis opp i tårnet. Hotellet mitt er også nedi den gryten et sted.

Sånn ser det ut nedenfra 🙂

Jeg rotet meg litt bort når jeg skulle gå en annen vei tilbake til hotellet.
Det finnes ikke noen parallelle gater her. Alt går på kryss og tvers. Selv om jeg gikk i riktig retning i utgangspunktet var flere veier stengt pga bygging eller veiene tok plutselig en ny retning.
Tror ikke det har vært mye by-planlegging her.
Her kom jeg ihvertfall inn i China-town.
De begynte å sette ut bord og stoler i gatene. Jeg så flere steder at de hadde startet grillingen av satay.
Skal prøve å finne tilbake der i morgen kveld. Elsker satay (grillspyd) med peanøttsaus :-).

Tenkte jeg skulle trene litt vekter før jeg gikk ut igjen for å spise middag.
Dette var det jeg fant på “fitness-senteret” på hotellet. To trimsykler!!!
Latterlig. Verre enn det jeg booket i Athen.
Jaja, noen situps kan jeg jo ta på rommet.

Gikk en til tur ned til Petronas. Måtte få et kveldsbilde. Ser nesten uvirkelig ut med de lysene på bygningen. Nydelig.

Nå er klokken snart 23.30 her. Vi er 6 timer foran Norge. Er dødstrøtt.
Koser meg her i KL.
Planen for i morgen er å ikke ha en plan, får se hva jeg oppdager.

#reise #ferie #reiseralene #kualalumpur #malaysia #asia #storby #norskereiseblogger

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top