El Salvador, Mellom-Amerika

Da var vi kommet oss til El Salvador etter 3 timer i en liten båt. Her stoppet vi halvveis og spiste lunsj på en liten øy i Fonsecabukten. Kunne godt ha tenkt meg å vært her noen timer å badet og kost meg på stranden….Men vi hadde ennå noen timer å reise foran oss. Vi kom til San Miguel etter det ble mørk, så da var det bare å spise middag og slappe av på hotellet. Hotel Comfort Inn i San Miguel. Det var ikke særlig mye comfort på dette hotellet, det kjipeste hotellet på hele turen. Bra det bare var en overnatting da…

Om morgenen kjørte vi til Maya-byen Joya de Ceren. Det viktigste arkeologiske funnet i El Salvador. Byen ble begravet av en vulkan i år 590 og var godt bevart under all asken og lavaen. Kalles for Amerikas Pompeii.

Etter ruinene kjørte vi til hovedstaden San Salvador. Ganske så folksom by med sånne fine “butikker” som dette alle veier 🙂

Gruooen vi reise med skulle innom en til kirke, men da streiket jeg.. Jeg ville heller være ute i parken å se på livet rundt meg. Her satt meg og min søster fint på en benk og så på folk 🙂 Guiden kom ut av kirken mangen ganger for å se at vi virkelig satt der vi sa vi ville sitte. Ble litt ovverasket over at de fleste her er ganske overvektig (de to jentene på bildet var ikke i den øverste vektklassen) Hvor bor de hotte latinamerikanerene vi ser på film da????

Jeg prøvde flere ganger å få bilde av kollektiv-trafikken her. Her er et, men ikke det beste. I steden for busser hadde de ofte pick-uper som det sto pakket fullt av folk oppe på lasteplanet. Ikke særlig trygg måte å reise på akkurat, men visstnok mye mer effektivt enn busser.

Her sitter noen å får undervisning ute på torget.

Utsikt over San Salvador. Det er ikke noe markert sentrum her egentlig, ser kanskje ut som en forstad eller noe. El Salvador er et veldig lite land med ca 5 mill innbyggere. Det er endel back-packere som reiser her og holder seg på Stillehavskysten. Med 18-20 drap i døgnet så er det vel ikke så lurt å reise så mye rundt her :-P. Jeg tenker det var de dagene på turen som var minst spennende. Jeg reiser nok ikke her igjen.

Oppsummering; Nå har vi vært 2 netter i Panama, 5 i Costa Rica, 2 i Nicaragua og 2 i El Salvador. Så går turen videre til Honduras.

 

#reiser #ferie #gruppetur #elsalvador #sansalvador #mellomamerika #latinamerika

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top