Hjemme etter noen herlige dager på Bali….

 

Reisen hjem var laaaang og kjedelig. Vi reiste fra Bali kl 20 tirsdag kveld ( indonesisk tid) og landet i Bergen kl 14 onsdag. Så hele turen tok da altså 24 timer. Merkelig at turen hjem alltid føles så mye lenger. Det som gjorden den så kjedelig var at vi måtte gå på flyplassen i Kjøbenhavn (Kastrup) i 5 timer før flyet til Bergen lettet.

Siste dagen på Bali tok vi en siste shoppingrunde. Klarte å fylle en til pose med klær til barnebarnet :-D. Så gikk vi å nøt de siste timene ved bassenget. Vi fikk heldigvis ha rommet vårt på hotellet til vi reiste. Fantastisk hyggelige mennesker som jobbet der. Kan virkelig anbefale Sun Island hotel i Kuta om noen skal til Bali. Det ligger i hovedgaten, men er likevel et rolig sted å være.

Jeg klarte å holde meg til vekten på bagasjen, men min venninne hadde noen kilo for mye. Så det ble et ganske langt opphold i skranken der, men de lot oss få alt med oss uten å betale ekstra til slutt. Det hadde jo ikke gått med så mangen andre flyselskaper. Vi fløy med Singapore Airlines til Singapore og igjen videre til Kastrup. Så med SAS fra Kastrup til Flesland.Jeg klarte nå å duppe av litt på flyet innimellom. 12 timer er skrekkelig lenge å sitte i ro. Det kribler virkelig i beina da, for ikke snakke om stiv nakke og gnagsår på baken.

For å oppsummere litt; 2 uker på Bali er alt for lite. Det er en liten øy men utrolig mangen steder å se. Jeg ville nok reist mer rundt om jeg var alene, men så er det jo noe med å klare å slappe av og bare nyte å være også da. Synes vi har hatt en fin balanse på avslapping og utflukter. Vi var to veldig forskjellige personer på denne turen, men vi har begge hatt en god opplevelse og en fantastisk ferie.                               Hvis jeg ikke hadde gledet meg sånn til å se ungene mine og barnebarnet mitt igjen hadde det vært mye tristere å reise derfra. Barnebarnet mitt som var 4 måneder dagen vi kom hjem husket meg heldigvis igjen og smilte som bare det når hun så meg, så da er det greit å være hjemme igjen selv om det sluddet og var bare et par grader ute :-P…………     

Og det som er enda bedre med sånne virkelig avslappings- og “nyte den maten man vil”-ferier er at jeg blir sååååå motivert for å trene hardt og spise sundt når jeg kommer hjem igjen. Jadda, jeg la på meg 3 kg de to ukene, så har virkelig kost meg :-D.

#Bali #Indonesia #asia #reise #ferie #jentetur

 

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top