Dreamland Beach , Bali

Det er allerede 9 dagen vår her…. Vi fikk tak i en bil som kjørte oss til Dreamland :-), en strand ca 40 min utenfor Kuta. Alltid kjekt å kjøre på tur rundt å se nye steder. Er ganske overrasket over at jeg ennå ikke har sett noen slumområder som det var alle veier i Filippinene eller Thailand. De sier det er mye fattigdom her også, men tydeligvis ikke i samme omfang og ikke så synlig. Dreamland var helt herlig. Nydelig finkornet og turkis sjø. Men i fare for å høres litt spoiled ut nå, så likte vi oss bedre på Padang Padang. Der var det bare helt spesielt. Det var endel damer der som tilbyr massage på stranden og de ga seg ikke så lett når vi takket nei. Men det var lite folk der på formiddagen vi hadde flere kilometer strand vi kunne kose oss på. Etter kl 3 kom det masse ungdommer og mangen turister fra Surinam ( vet ikke om jeg skrev rett nå ). Hadde sikkert ikke mangen hvite turister i landet sitt ihvertfall, de måtte bare få bilder sammen med meg og Evy. Tidig :-D. Det var ikke taxi tilbake derfra, men vi fikk nå tak i en gutt som ville kjøre oss. Han skulle ha 150 000 ( 90kr). Alltid dyrere hjem igjen. Turen tilbake til Kuta tok nesten 2 timer. Selvfølgelig midt i rushen. For en trafikk. Tusenvis av mopeder som presser seg inn fra alle veier mellom bilene. Det skjer visst dødsulykker her nesten hver dag. Ikke så rart sånn som folk kjører. En to-felts vei blir lett 3 eller 4 felt og aller presser og tuter. Jeg slutter aldri å bli sjokkert over de som har med seg hele familien på moped. Mor og far og flere små barn på en liten moped. At de tør. Men alle vi så i dag overlevde nå heldigvis 🙂 Nå har vi fått oss en dusj og er straks klar for å gå ut å spise middag. Just another day in paradise……

#Bali #Indonesia #Asia #strand #dreamland #jentetur #ferie #reise

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top