Å reise er å leve……..(Miami 2012)

Noe jeg ofte savner når jeg er ute å reiser er skikkelig trening. Jeg trakker alltid mye rundt, men det blir jo ikke mye treningseffekt av det.

Så i  november i fjor fikk jeg min kjære søster med meg på treningstur til Miami. Jomfrureiser arrangerer treningsturer mange steder i verden for jenter som ønsker å reise sammen. Kan virkelig anbefales. Nå valgte vi en 10 dagers tur til Miami. Det var 23 damer fra Norge som reiste sammen. Nå kjente ikke min søster og jeg noen fra før, men det var ikke noe problem å komme inn i den gjengen. Kan tenke meg at gjennomsnittsalderen på denne gjengen var et på å 40 år. Midt i blinken for oss.

Turen var lagt opp med fellestrening morgen og ettermiddag. Som oftest aerobic og litt styrkeøvelser. Vi fikk grei beskjed om at treningen var ikke obligatorisk, vi var der på ferie og skulle bruke ferien som vi hadde behov for. Selvfølgelig var det masse muligheter for shopping, det må det jo være når damer reiser på tur.

Hotellet vi bodde på var helt nede på stranden. Det var et stykke fra selve Miami beach,på Palm Beach, men egentlig var det helt greit. Herlig når det er god plass på stranden. Og helt fantastisk å kunne ligge på stranden etter morgentreningen ute.

Om kveldene, etter treningen igjen, gikk vi som oftest ut å spiste sammen alle damene. Fantastisk mangen flotte resturanter i Miami. Favoritten min var Hard Rock kafe nede på Bayside Marketplace.

Det ble jo tid til noen turer også rundt Miami, blant annet til Everglades nasjonalpark, hvor vi var ute med båt å så  på alligatorene. Vi så også masse flotte fugler og skilpadder. En herlig dag.

Vi var jo litt bekymret for at det bare skulle være disse trenigsfantastene med på turen før vi dro og at vi ikke skulle klare å henge med hvis treningen ble for tøff.  Men vi trengte ikke bekymre oss. Alle damene var helt herlig, noen trente mye, noen trente lite, men alle hadde en instilling om at dette skulle være en tur man skulle nyte, både kropp og sinn skulle pleies. Gøy trening, god mat, drikke, sosialt og fine opplevelser.

Vi klarte å være med på nesten alle treningene, men jeg klarte likevel å legge på meg nesten 2 kg. Var mye god mat og drikke der borte :-D. Kunne tenkt oss å vært der lenger og fått med oss mer, så meg og min søster reiser nok bort igjen, med eller uten trimmen.

Morgentrim ved bassenget

Bading i november ooooooooh, så herlig

Tur på stranden i soloppgang 🙂

5 frukt og grønt om dagen er viktig. Så en mojitos med masse grønne bladet teller vel 😀

Krokkodille eller alligator i Everglades. Husker ikke. Allidille kanskje????

Art Deco district langs Ocean drive, Miami.

Det var mangen vakre fargerike livvakt skur på Miami beach

#reiser #Miami #usa #amerika #treningstur #jomfrureiser

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Å reise er å leve……..(Miami 2012)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top