Sør-Amerika

En rundreise i Peru

Tiden flyr.. Det er allerede 3 uker siden vi kom hjem fra Peru. Føles som et par dager siden. Her kommer en oppdatering. Jeg har jo så mye bilder at det var vanskelig å sortere ut noen. Dag 1. Vi...

En dag i Lima, Peru

Vi landet på flyplassen i Lima før 10 i går formiddag. Igjen hadde vi samme hotellet som da vi først kom til Peru. Hotel Jose Antonio i bydelen Miraflores. Hotelrommene var ikke klar da vi kom så ...

Puno ved Titicacasjøen, Peru

Plaza de Armas i Puna. Det er alltid en katedral som troner disse plassene. Spanjolene har virkelig satt sitt preg på landet. Det bor ca 200 000 mennesker i denne byen. En ganske stor by etter per...

Buss fra Cusco til Puno

I går (tirsdag) kjørte vi fra Cusco helt opp til Puno, en by som ligger ved Titicacasjøen. Turen var 380 km lang og tok 10 timer. Med forskjellige stopp på veien. Plutselig ble vi stuet inn i en s...

Svette dager i Amazonas

Nå er vi tilbake i Cusco etter to dager i Amazonas. Vi tok fly herfra til Puerto Malaga lørdag morgen og kjørte med longtail-båt langt inn i jungelen. Det var 35-36 grader der nede, så helt herl...

Utrolige Machu Picchu

Klokken 05.30 tok vi bussen opp til Machu Picchu. Det var allerede lang kø på bussholdeplassen. Jeg hadde jo trodd at det bare gikk an å gå opp der. Men neida, de fleste tar altså bussen. Den koste...

Veien til Machu Picchu

Mandag begynte vi på reisen vår til Machu Picchu. Vi ble kjørt fra Urubamba til Abra Malaga, som ligger 4350 m.o.h. Derfra skulle vi sykle 50 km nedover de svingete og bratte bakkene. På litt under...

Endelig Machu Picchu

Joda, det var like stort som jeg tenkte å komme opp å se Machu Picchu. Den hellige inka-byen som ble bygget mellom 1450 og 1575. Klokken 6 i morges sto vi på toppen. Det var mye tåke i fjellet da, ...

I inkaenes rike, Peru

Urubambadalen var en ganske lang dal oppdaget vi i dag. Vi bor i byen som heter Urubamba, ca midt i dalen. Det ligger flere små byer innover i dalen. Vi kjørte ca 1 1/2 time på formiddagen for å be...

Urubamba-Dalen i Peru

Klokken 6 i morges var jeg lys våken. Hjemme er jo klokken allerede 13.00 på dagen, så det var vel ikke rart at jeg ikke fikk sove mer. Det er kun 7 grader her nede i dalen nå. Har sikkert vært kal...

Rundturen er startet

Vi ankom Lima i går kveld ( fredag)kl 18 lokal tid, kjørte rett til hotellet og sovnet før kl 22. Da hadde vi jo vært på reise i omkring 24 timer. Det var deilig å våkne kl 05.30 og føle seg helt u...

Da er jeg klar til Peru

Om ca 5 timer løper jeg til flybussen. Endelig skal jeg reise til Peru, det første landet jeg reiser til i Sør-Amerika. Vi mellomlander i Amsterdam før vi går ombord i flyet som tar litt over 12 ti...

To uker til Peru

Nå er det bare 2 uker igjen til jeg reiser til Peru. Mitt første land i Sør-Amerika. Min søster og jeg booket denne turen med Jomfrureier allerede i fjor sommer, så vi har ventet lenge nå. Det bli...