Spania

Fra Barcelona til Gibraltar

Jeg har vrt hjemme i Bergen i en uke n og lengter allerede ned igjen til Spania. Det var s deilig med sol og sommer. reise langs kysten fra Barcelona til Gibraltar er noe jeg har hatt lyst ti...

De siste dagene i Spania

Det var deilig komme ned til Middelhavet igjen. Ingenting er som en kveldstur p stranden. Barbeint i vannkanten s blgene skyller over fttene. En fantastisk flelse. Og her i Benalmadena kan m...

Im in love

I dag er siste hele dagen min her i Ronda. I morgen reiser jeg ned igjen til Middelhavet. Jeg kunne klart vre her lenger, men n har jeg n allerede booket hotel i Benalmadena. Jeg tok min sist...

Koser meg i Ronda

Jeg bestemte meg fr vre her et par dager til. Enn er jeg like begeistret over denne byen som er bygget opp et plat. P 11- og 12- tallet var den en av de mektigste arabiske byene. Fram til ...

Ronda - DETTE m vre Spanias vakreste by :-)

Jeg tok frst buss fra La Linea til Algecira i dag morges. Jeg mtte vente der noen timer fr jeg tok tog videre til Ronda. Toget tok bare 1 1/2 time, s Kl 16.30 var jeg fremme i Ronda. Ronda er ...

En dag i Gibraltar

I dag har jeg gtt fra Spania til Storbritannia. Det tok meg bare 15 min. Gibraltarklippen er imponerende skue i det ellers flate landskapet. Den raver 426 meter over havet. Det var ingen k p...

En uke i Fuengirola er over

Plutselig ble det stille rundt meg igjen. Ingen liten jente som kommer lpende banker p dren min vekker meg om morgenen. Og hver dag det samme sprsmlet; "Var jeg vken fr deg mormor?" Hun ...

Tur til Mulhacen, 3482 meter over havet

Jeg hadde en flott sndagstur i gr opp p Spanias hyeste topp p fastlandet. Teide p Tenerife er hyere med sine 3717 m. Mulhacen er p 3482 m og er en av fire topper i Nasjonalparken Sierra Ne...

Alhambra - noe av det vakreste jeg har sett

Alhambra er den strste arabiske borgen som er i Spania. Den ble begynt bygget i 1238 av grunnleggeren av Nasrid dynastiet, den gang muslimene hadde erobret Spania. Jeg hadde ftt billetter til et...

Tur til huleboerne i Sacromonte

I Sacromonte har det bodd folk i huler siden det 16. rhundre. Frst var det muslimene og jdene som bodde her, nr de ble jaget fra hjemmene sine av katolikkene. Fra 1700-tallet har sigynere bodd...

En dag i Granada

Jeg satte kursen oppover mot Alhambra da jeg gikk ut i morges (trodde jeg) Det var ikke det palasset jeg hadde skimtet i gr kveld ihvertfall. Alhambra kan ikke ses nede i fra byen. Jeg rotet meg i...

En lang reise fra Altea til Granada

I gr morges sjekket jeg ut av hotellet i Altea. Jeg mtte komme meg videre hvis jeg skal rekke alt jeg vil se :-) Jeg tok frst buss til Alicante. Den tok to timer. Der mtte jeg vente i 2 1/2 ti...

Endelig en fjelltur i Spania

I dag ble det endelig en tur p fjellet. Det er en fjellkjede mellom Albir og Benidorm som heter Serra Gelada. Den hyeste toppen, Alt del Governador, p 438 meter ser du her p bildet. Den skulle ...

Late dager i Altea

N har jeg virkelig bare slappet av i to dag. Jeg har til og med solt meg en times tid p stranden. Har selvflgelig gtt noen kilometer som vanlig, men ikke ftt noe hy puls akkurat. Det er s g...

Da var jeg kommet til Altea

I dag ble det busstur fra Valencia til Altea. Veiene var mer svingete og fjellene ble hyere enn fra Barcelona til Valencia. Det var ikke noe direkterute, for vi gikk innom alle byer langs kysten n...

Valencia - noe gammelt og noe nytt

Valencia, som er Spanias tredje strste by, har utrolig mye by p. I dag har jeg tatt turistbussen rundt byen. Og byen er mye strre enn jeg frst trodde. Jeg hoppet av bussen ved Ciudad de las ...

Vakre Valencia

Gratulerer med dagen der hjemme! Jeg har feiret 17.mai med reise fra Barcelona til Valencia i dag. Bussturen tok 4 timer og kostet meg 350,-kr. Det var en flott tur srover med oliventrr og vi...

Jeg bare elsker Barcelona

Det er kjekt vre i en by jeg kjenner litt ogs. Jeg finner lett frem til der jeg vil g. Det ble en rolig start p dagen. Jeg ruslet rundt p det store mat-markedet som ligger i La Rambla. Her ...

33 dager i Spania

I 33 dager skal jeg reise rundt i Spania n. Planen er reise langs kysten fra Barcelona til Gibraltar. Med noen avstikkere inn i landet for beske Granada og Ronda. Jeg vil ogs opp p en topp ...

Deilige dager i Costa del Sol

Meg og jentene mine har hatt noen fine dager i Spania. Denne gangen i Fuengirola ved Solkysten. Byen ligger midt mellom Malaga og Marbella. Spania er visst blitt et land jeg kommer tilbake til hve...

Ops, I did it again :-P

Det er ikke lett styre unna fristelser. N har jeg booket enn en ny tur :-) I mars reiser de to jentene mine og jeg til Spania igjen. Denne gangen til Fuengirola, en liten plass mellom Malaga o...

Siste dagen i Barcelona

Har sikkert sagt det fr, men jeg synes Barcelona er en kjempespennende by. Her er alt man kan nske seg. Masse se p og nydelige strender. Vi har trakket noen kilometer i dag ogs. Gjennom den ...

Tilbake i Barcelona

Det var deilig komme tilbake til Barcelona i dag. Vi tok bussen fra Andorra kl 11 og var fremme i Barcelona litt fr kl 14. Herlig kjenne varmen, se alt livet i gatene og alle de vakre stedene...

Mil etter mil i Barcelona

Det ble mye trakking rundt i Barcelona i gr og vi kom s sent tilbake til leiligheten at jeg ikke orket blogge noe. Barcelona er en fantastisk flott by. Full av liv. Denne helgen har det bde v...

Barcelonaaaa :-)

Da har vi alts hatt vr frste dag her i Barcelona. Bussen fra flyplassen kostet 5,80 euro og tok ca 20 min. Vi var ikke fremme ved leiligheten fr klokken var over 5 p ettermiddagen, men da had...

Joda, vi kom oss hjem

Det ble litt av en hjemtur fra Mallorca. Flyet ble forsinket med 40min fordi vi ventet p en dame som ikke kom seg p flyet. Og nr damen endelig hadde rotet seg ferdig, mtte de fylle drivstoff....

Mallorca

Jeg har ikke klart legge ut noe p bloggen denne uken. Nettet svikter hver gang. Hper det gr n...... N er snart uken i Cala Millor over. Har tilbrakt det meste av tiden ved dette barneba...

Bilder fra Benalmadena, Malaga og Marbella

Lille Bella synes juletreet p hotellet var s vakkert. Og hun er jo alltid et vakkert motiv p bilder. Det er nydelige strender langs hele solkysten. Kunne bare nske det var varmt nok til ba...

Siste dagen i Spania. Allerede??

N har vi pakket sammen rotet vrt igjen og skal snart sjekke ut fra hotellet. Flyet gr kl 18 s vi har jo enn noen timer igjen. Fr bruke de til suge til oss de siste solstrlene for i r. M...

Tiden flyr her p Costa del Sol

Ja, tiden flyr..... N er det bare 2 dager igjen, s er vi hjemme i kulden igjen. Vi har vrt i Malaga, Marbella og Benalmadena sett litt rundt. Selvflgelig bruker vi mye tid p komme oss li...

Noen bilder fra Malaga

Ggaten inn til gamlebyen i Malaga Vi mtte innom Dunkin Donut smake p varene deres Det var flere pne byrom i Malaga. Tror jeg m ta bussen tilbake en dag bli litt bedre kjent der. ...

En ny dag p solkysten

Det ble ikke mye soving natt til i gr. Sm barn sover skrekkelig lite synes jeg. Men kanskje det er fordi det er et fremmed sted og pappaen hennes ikke er med. Jeg gikk en tur med Bella min p fo...

Koser oss p solkysten :-)

Vi landet i Malaga kl 17 i gr og dro rett til hotellet i Benalmadena. Vi var veldig spent p hvordan det ville g med Annabel p flyturen. 11mnd. gammel og frste gang p fly. Vi hadde ikke treng...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen