Planer og inspirasjon

Mrketiden er p vei

Jeg synes hsten kommer alt for tidlig hvert eneste r. Det regner dgnet rundt og jeg merker at dagene blir kortere og kortere.Heldigvis har jeg noen fantastiske (satser jeg p) turer fremover n ...

Hvordan spare kalorier nr man er p reise

Nr man er 168 cm hy og vekten har tippet 90 kg, da er det virkelig p tide bremse opp. Og helst rygge en del kilo tilbake. Det er ikke s lett nr man reiser litt ofte. Det er jo s mye godt de...

Reiselysten tok overhnd (igjen....)

Jeg ga etter for reiselysten igjen. En venninne klarte lokke meg med til Amsterdam om tre uker. Jeg er aldri vanskelig overtale om at reise er en god ide. Bilturene her i Norge m jo vente li...

Planer for 2018

Et av mlene for 2018 var at jeg skulle kjpe meg bil og det har jeg allerede gjort. Det er sikkert ti r siden sist jeg hadde bil. Siden jeg jobber medleverturnus og har reist s mye utenlands har...

Nye turer booket

N fles det som en evighet siden jeg var ute p tur. Spaniaturen min var jo helt fantastisk og jeg lengter tilbake hver eneste dag.Her i Bergen har jo sommeren sviktet oss igjen. Vi fr noen glimt...

Gode grunner til reise alene av og til

1. Du bestemmer helt selv hvor og nr du vil reiseDet krever alltid mer planlegging nr man skal reise sammen med andre. Ihvertfall opplever jeg det snn. Ferie skal klaffe p samme tid og andre ti...

Nytt r - nye destinasjoner

Planene for 2017 begynner bli klar. Noen planer ihvertfall.... Jeg skulle jo egentlig ha vrt i Jordan n, men turen ble avlyst av reisebyret. Kjedelige greier. Det er andre gang jeg har bestil...

Klarte ikke la vre

N har jeg vrt hjemme i snart 3 mnd. Det kribler i hele meg. Jeg har s lyst reise at jeg kjenner at det sniker seg inn en aldri s liten depresjon. Som med all avhengighet, s kjenner man menin...

De neste fem rs "nskeliste"

To mneder siden jeg kom hjem fra siste tur (Peru) og enn nesten to mneder til jeg skal reise igjen. Det er endel r siden jeg har klart vre i ro s lenge. Det blir jo ikke s mye blogging he...

Velkommen 2016

Da har 2016 s vidt begynt. Deilig komme igang med hverdagene igjen etter jule- og nyttrsfeiring. Lage nye planer og sette seg nye ml er alltid spennende synes jeg. Det kommer ikke til bli s...

En ny drm tar form :-)

Det er vanskelig konsentrere seg om en reise av gangen. Srlig nr man synes at hele verden ser spennende ut. Japan er jo et land jeg har drmt om lenge, s drmmen/planen er at jeg vil vre i Ja...

Beenapp

Jeg elsker se p kart. Har hengt opp et stort kart p soverommet som er det frste jeg ser nr jeg pner ynene om morgenen. Og en bokhylle full av reisebker.Og n har jeg funnet den k...

Ny tur booket :-)

Jeg har allerede begynt planlegge neste rs turer. Det er lenge til enn, men halve morroen er jo glede seg til en tur. N har jeg noen turer glede meg til fremover da. Men jeg har lyst re...

Fjellturer

Etter noen r der vi har hatt det travelt p hver vr kant har jeg igjen ftt kontakt med en god venninne av meg. Hun er veldig glad i toppturer rundt i Norge. Noe jeg ogs har veldig lyst gjre ...

Nytt r, nye eventyr :-)

Ja, da er snart 2014 over og vi gr inn i et nytt r. Jeg har bestemt meg for at det skal bli det beste ret jeg har hatt p lenge :-) Det starter med at jeg flytter til byen igjen i en flott leil...

Travel :-)

#reiser #ferie

19% av verdens land....

Jeg har vrt i 49 land n, som visstnok bare er 19% av alle land i verden. P kartet ser dere at det bare er et land i Srst-Asia jeg ikke har vrt. Det er reisemlet mitt i januar. Billetter er b...

Mer visdom :)

Kunsten leve her og n

Det sitatet er helt korrekt synes jeg. Jeg fler meg ofte helt lost nr jeg kommer til nye ukjente steder og er helt alene. Men s levende og p rett sted nr jeg opplever at jeg mestrer det. Jeg f...

11 dager til Mexico

N har flybilletter og program kommet p mail til oss som skal vre med Jomfrureiser til Cancun i Mexico. Det er lagt opp til to treningskter pr dag. Kl 07.15 p morgenen!!! og kl 17.15 p etterm...

Nedtelling; 16 dager til Isla Mujeres, Mexico

Kun 16 dager igjen til treningstur i Mexico. Trenger vel ikke si at jeg gleder meg veldig n. Uken p jobb har vrt ganske rolig egentlig, s litt fjellturer har jeg ftt tid til. Vret har jo ikke...

reise er leve

Nedtelling til Mexico

Det er bare 24 dager igjen til vi reiser til Mexico (treningstur med Jomfru-reiser). Og n ligger vi i "hardtrening". Denne uken har jeg gtt 3 ganger p Stoltzen (oppe i 56 ganger n) og trent gan...

Ett ml ndd ihvertfall

Jeg glemte helt poste at jeg ndde mlet mitt om g Stoltzen 50 ganger i r. Det klarte jeg 24. aug :-) Dagen etter jeg kom fra Dubrovnik. M vel lage meg et nytt ml n da. Og det blir da s...

Neste tur....

Det er litt over 5 uker til neste tur :-) Da reiser min sster og jeg til Mexico med Jomfrureiser. Det blir en trenings- og strandtur med bare jenter. Sist vi var p treningstur var i 2012 til Miam...

Keep calm.....

En uke siden jeg kom hjem fra Kroatia og akkurat en uke til jeg reiser igjen. Neste sndag gr turen til Budapest i Ungarn sammen med min sster. Har lovet legge ut bilder fra Kroatia. De kommer....

Da tenker jeg resten av reiseret er booket :-)

N har meg og min sster booket oss en tur til Mexico i november :-). Vi drar p en treningstur med Jomfrureiser i 10 dager. Trenger er spark bak for komme i skikkelig form igjen, s dette er jo ...

Yesss!

Nye reiseml..... Alle hovedstadene i Europa

Min sster og jeg snakket om at det hadde vrt gyt ha vrt i alle hovedstadene i Europa. S da ble enda en ny nskeliste laget. Sprs om vi klarer gjre det sammen da siden vi har veldig forsk...

Mitt ml i livet :-D

Begge jentene mine blir med p tur :-)

Jeg hadde lovet min datter London tur til bursdagen hennes, men da hun s at jeg skal til Mallorca i mai ville hun heller vre med der. S n er vi alts 4 jenter som reiser. Gleder meg veldig til ...

Gye ting jeg vil gjre i 2014 :-)

N er vi godt uti 2014 og jeg har ikke skrevet nskelisten for ret enn. Den pleier jeg egentlig skrive frste uken i januar. Det har vrt noen travle uker frem til n, men n skal jeg f den sk...

Booket ny tur i dag :-)

N har jeg booket min neste tur :-). Om 5 dager reiser jeg til Athen.Hadde egentlig tenkt holde meg hjemme en stund, men reiselysten tar over hver gang. 4 uker siden jeg kom fra sist tur, s det ...

Snn er det med den saken :-)

Inspirasjon :-)

9 dager til avreise :-)

N reiser snart min sster og jeg til Mellom-Amerika :-) Da fr jeg krysset av 7 til land jeg har vrt i. Og denne gye appen jeg har lastet ned forteller at jeg da har vrt i 17% av verdens land (...

Drmme drmme drmme.......

Jeg er s rastls at jeg vet ikke hvor jeg skal gjre av meg. Disse mrke regnfulle dagene i Bergen er nesten uutholdelige. Fler med fanget. Er jo inne i hus nesten hele dgnet, utenom enliten tur...

Nytt r og nye ml :-)

To dager til 2014. Utrolig s fort dette ret har gtt. Har vrt et fint r med mangen nye og spennede opplevelser. bli bestemor var det strste. P den frste dagen i 2013 kom min skjnne lille ...

Land, flyplasser og flyselskaper i 2013

Landjeghar vrt i r; Storbritania, Frankrike, Indonesia, Kina, USA, Vietnam og Spaniai r. Flyplasserjeg har vrt innom; Flesland, Bergen Gardermoen, Oslo Kastrup, Kbenhavn Singapore Denpa...

Turen avlyst :-(

N kunne jeg vrt i Biaritz. Utgangspunktet for pilgrimsvandringen min i Pyrineene. Men desverre fikk jeg influensa etter jeg kom hjem fra Kina og har vrt syk i en uke n. S kjedelig. Og av alle ...

Pakke, pakke, pakke......

Blir noen travle og innholdsrike uker fremover. Var siste dagen i friperioden min i dag. I morgen er det en uke p jobb. S i dag begynte jeg pakke til Kina turen og vandringen i Spania samtidig ...

......og enda flere planer

Min sster og jeg har allerede begynt se p neste rs reiseml :-) Vi fant en spennende rundtur i Mellom-Amerika vi har veldig lyst til vre med p. S februar neste r svinger vi innom Panama,...

Endring i planer og enda flere planer :-D

Det skjer jo ofte at planene blir litt forandret p. Og noen ganger er jo det helt greit. M innrmme at jeg kan vre litt impulsiv nr jeg booker mine reiser. S da er det jo greit med avbestillin...

Snart til Kina

Neste mned er det avreise til Kina. se den kinesiske mur er noe jeg har drmt om i mangen r og endelig skal jeg f oppleve det. Turen er bestilt gjennom Albatros Travel. Hele turen er guidet og...

Resten av reiseret

N er vi nesten kommet havveis i dette ret og jeg har "bare" reist 3 ganger. En liten shoppingtur i London i mars. Bali 2 uker i april.En weekend i Oslo, p konsert. Jeg hadde billetter og skulle ...

Treningstur fr nord-Spania

I dag er det akkurat 2 mneder til vi skal vandre i Nord-Spania. Og heldigvis for det, for vi trenger de ukene til komme i skikkelig form. Vi hadde oss en fin fjelltur i dag. Vi gikk fra Ulriken ...

Juni i Bergen

Tenk, n skal jeg vre over en hel mned i Bergen uten reise. Jeg gikk av vakt i dag etter en uke med fullt kjr. M innrmme at jeg har vrt innom pcen og skt p reiser rundt om. En langweekend...

Planlegging av Pilgrimsvandring :-)

Jeg spiste lunsj med en kamerat i gr. Vi har snakket om i neste 2 r n at vi har veldig lyst til ha en pilgrimsvandring i Nord-Spania. S n har vi endelig klart finne en tid som passer oss b...

12.05.2013

WHAT WE HAVE ONCE ENJOYED WE CANNEVER LOSE. ALLTHAT WE LOVE BECOMES A PART OF US. Helen Keller

Planlegging New York

N har mine ssken akkurat gtt. Vi har vrt sammen hos meg og snakket litt om turen vres til USA i september. Det som ihvertfall er blitt avgjordt er at vi skal vre i New York fra mandag til tor...

Visdomsord

Billetter bestilt til New York

Vi er 5 ssken som begynte planlegge tur sammen. Desverre er det bare 4 av oss som reiser. Min elste sster, meg og mine to yngste brdre. Min mellomst bror har med seg samboeren sin s da blir v...

N reiser vi til Bali :))))

N er det mindre enn 12 timer til vi letter fra Flesland. Gleder meg veldig til kjenne varme igjen. Vi har jo hatt rekordmangen soldager i Bergen i r, men det hjelper lite nr gradestokken bare ...

Godt flge p reisen gjr at veien synes kortere :-)

N er det bare 12 dager til jeg reiser avgrde til Bali. Gleder meg veldig n, mer enn for to dager siden..... En venninne ringte meg tidlig tirsdag morgen og fortalte at hun hadde veldig lyst v...

Where your mind goes, you will follow.....

Dette er den frste posten p min nye blogg ;) Ja, n er til og med jeg begynt blogge. Gamle damen! Jeg elsker reise og har som oftest planlagt neste tur fr jeg kommer hjem fra en annen. Dr...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen