Norge

Noen dager i hovedstaden

Onsdag formiddag fly jeg rett fra Burgas til Oslo. Det var 18 grader og et nydelig vr nr jeg landet p Gardermoen. Der sto min venninne ventet p meg. Hun hadde flydd fra Frde noen timer tidl...

P vei til land nummer 70

Jeg sjekket ikke flytiden ordentlig fr jeg reiste i dag tidlig. Klokken 4.00 sto jeg opp i natt for rekke flyet til Oslo som lettet klokken 7.00 i Bergen. Mens jeg satt ristet p den noe turbu...

Miniferie i Rogaland

Forrige uke kjrte meg og en venninne en tur til Stavanger. Det er 4-5 timers kjretur med to ferger fra Bergen. Det er enormt med ferger her i dette landet. Dyrt blir det ogs nr det er bompenger...

Home, sweet home :-)

Det er visst flere som lurer p hvor jeg er blitt av n. Jeg kom hjem p mandag morgen etter ha kjrt i et fra Mo i Rana. Vret var ikke noe srlig, kaldt og sterk vind, s det fristet ikke sto...

71 grader nord :-)

Det ble noen mil i bilen i gr ogs. Da kjrte jeg fra Narvik til Alta i Finnmark. I Alta sentrum var det ikke noe overnatting ledig s jeg mtte kjre noen kilometer til. P Solvang camping leide ...

Omveier og kjempetabbe

Sommeren tok slutt mandag morgen da jeg forlot Trondheim. Da var det bare finne frem ulltrye og boblejakke igjen. Jeg tok av E6 og inn p fylkesvei 17 mot Brnnysund. Det er en ganske lang omv...

Gatelangs i Trondheim

Jeg ble advart av en venninne, en trnder faktisk, om at Trondheim er ikke mye skryte av sammenlignet med Bergen. Med den advarselen i bakhodet ble jeg faktisk positivt overrasket over byen. Da ...

Trollstigvegen til ndalsnes

Da jeg forlot Sunnfjord i gr morges, svingte jeg innom Frde og handlet litt niste til dagens etappe. Jeg kjrte mot Stranda, tok fergen over til Liabygda og fulgte den bermte Geirangerfjorden in...

Deilige dager i Sunnfjord

N har jeg hatt noen deilige dager her hos min venninne i Fjaler kommune i Sogn og fjordane, med mye avslapping og god mat. Tirsdag hadde vi en flott fjelltur. Ikke s veldig hy topp, men for en ...

Reisen mot Nord

Da jeg var ferdig p jobb i gr kl 15.00 kjrte jeg rett til Sunnfjord. Da begynte jeg p ferien min. Mlet er kjre bil opp til Nordkapp. Ruten er ikke planlagt i detalj, men det er noen steder...

P vei til det store utland

Jeg bestemte meg for kjre over fjellet fra Bergen til Gardermoen. Siden flyet mitt til Jordan gr s grytidlig om morgenen, var det billigere kjre enn ta fly eller ta tog og overnatte p ho...

Min frste tur til Nord-Norge

N har jeg vrt hjemme i Bergen i noen dager og kommet over skuffelsen over det kjipe vret vi hadde i Steigen. Det ble ikke noe topptur der ihvertfall. De to frste dagene vi hadde p Hinnya i L...

I midnattssolens rike, liksom

Jeg har i mange r hatt lyst til reise nordover i landet vrt. Jeg har ikke vrt lengre nord enn lesund fr n.P mandag tok jeg fly til Bod rett etter jobb. Der traff jeg en venninne og vi kj...

I Kardemommeby med mine kjre

P tirsdag reiste jeg til Kristiansand med mine kjre. Min datter og mine to barnebarn, en p fire r og en p ti mneder. Vi overnattet i Kardemommeby inne i dyreparken. Siden det er s skrekkelig...

Biltur til Stadlandet

Noen ganger tenker jeg at jeg har verdens beste jobb. Denne uken jeg var p jobb n, fikk jeg ta med meg ungdommene p en liten ferietur. De ville til Hoddevik for surfe. Hoddevik ligger i Selje ...

Sommer i Bergen

En kollege ville bytte en jobbuke med meg, s n har jeg hatt 3 uker fri fra jobb. Har hatt skikkelig lyst til reise p tur disse ukene. Men siden det er ganske nr min datter sin termin, har jeg...

Byen mellom de 7 fjell

Vi er jo heldig her i Bergen som har alle disse flotte byfjellene vre. "De 7" er Lyderhorn, Damsgrdsfjellet, Lvstakken, Ulriken, Flyen, Rundemanen og Sandviksfjellet. Jeg fler meg ekstra heldi...

Skatter fra fjerne strk

Endelig fikk jeg kisten jeg har ventet p i et halvt r. Jeg kjpte den i Sri Lanka da jeg var der i mars. Det har als tatt s mange mneder lage den og shippe den til Bergen. Hadde nesten begyn...

Rondane next :-)

N har jeg pakket for en langhelg i Rondane, som ligger i et hyfjellsomrde i Hedemark og Oppland. Det er p tide nyte litt av mitt eget land ogs. Hper bare vret blir noenlunde greit. Det er ...

En "vanlig" uke p jobb

Har vrt p jobb denne uken, s har ikke klart flge planen min helt. Det er noen ganger vanskelig planlegge hvordan uken skal bli og nr jeg kan ta ut hviletid. Men jeg har n klart komme...

Reisesyk :-P

Where will I go next?

Lurer rett og slett p om jeg skal reise litt rundt i Norge i august? Har aldri vrt nord for Trondheim, s det er mye jeg vil se. Jeg hadde jo sykling p Rallarvegen p nskelisten min ogs. Kansk...

Hjemme bra - borte best...

Av en eller annen grunn har jeg aldri flt meg skikkelig hjemme noe sted. 4 r er det lengste jeg noen gang har bodd noe sted. Har det noe med at vi flytten endel da jeg var barn eller at jeg aldri...

I dag er det den dagen

Det har vrt noen tffe uker siden jeg kom hjem fra Athen. Min snn havnet p sykehus med en heavy infeksjon i ryggen som spredte seg i resten av kroppen. Han har lagt i tre uker n og ftt store d...

Endelig vr i Bergen

Bergen er jo en fantastisk by nr det er sol :-).Ruslet en liten tur rundt i byn etter en travel uke p jobb. Hadde egentlig planer om en tur p Stoltzen, men kroppen min ville bare ikke i dag. Tre...

En uke p jobb

Mandag; Nr jeg begynner p jobb mandag kl 9.00 er jeg ikke ferdig fr neste mandag kl 13.00Jeg bor alts p jobb i litt over 7 dgn. Utenom 8 timer hvile p natten har jeg 2 timer hviletid p dage...

Ny uke p jobb

N er det tilbake til jobb igjen. Siden det er to uker siden jeg n har vrt i Bergen tenkte jeg at jeg skulle g til jobb i dag. Tok yndlingsruten min. Bergen er en vakker by nr solen skinner. ...

Fisketorget i Bergen

Ja, n nyter jeg dagene i Bergen. Virker ikke som hlen min blir bedre (litt utolmodig) s det har ikke blitt noen lange fjellturer. Men litt byvandring blir det jo. N er jeg jo s heldig at jeg b...

En ny herlig dag i Bergen

I dag har jeg slept med meg min datter og svigersnn i Stoltzekleiven. En beintff rute fra Sandviken opp til Sandviksfjellet. Det er 314 m. i hydeforskjell fra start til slutt fordelt p 910 mete...

Turist i egen by :-)

For en herlig dag! Det er 24 grader her i Bergen og "alle" er ute. Jeg har ruslet rundt i byen i dag og bare lekt turist. Jeg satt meg p en benk p Torgalmenningen og nt varmen og alle de fornyd...

Hurra for 17.mai

Gratulerer med dagen Norge :-) Har hatt en flott tur p Lvstakken i dag. Greit f sjekket formen igjen. Merker at jeg har lagt litt p latsiden i r, det var litt tungt g til toppen i dag. S...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen