Mellom-Amerika

Bilder fra Mexico

Det er litt over en mned siden jeg kom fra Mexico. Det fles egentlig mye lenger siden. Jeg synes dagene og ukene gr seint n i denne mrke rstiden. At jeg opererte ut galleblren og m holde me...

Da reiser vi hjemover igjen

N er vi klar til avreise. Frst taxi, s bt, buss, fly til Paris, fly til Oslo, fly til Bergen og endelig bil hjem. Om nyaktig 24 timer er jeg hjemme hper jeg. Som sagt, det har vrt noen herli...

Last day in paradise

N er det siste dagen her. Jeg sitter venter p frokosten fr jeg skal ha min siste yoga-klasse. P disse 10 dagene har jeg vrt p 13 treninger og 4 yoga-klasser. Vi skal dra herfra kl 15.40 s ...

Snn gr n dagene...... Isla Mujeres

I gr var enda en herlig dag med trening og strand :-) Vi vkner tidlig om morgenen fr klokken skal ringe kl 6. Kl 07.15 begynte vi med Tabata (effektiv styrke) , kl 11 gikk jeg p yoga. Det er en...

Enda en dag p paradisyen Isla Mujeres

I dag hadde jeg bestemt meg for bare slappe av. Trenger trene meg p ikke ha planer hele tiden. Det er ikke s lett som det hres ut :-)Etter treningen i morges (sirkeltrening med bde styrke...

Utflukt til Chichen Itza

Vi var 13 jenter som ville ta turen til Chichen Itza. Det er litt over 20 mil kjre, s vi startet kl 7 om morgenen. Vi skulle ha litt stopp p veien. Her blir strendene preparert fr alle turist...

En herlig dag for kropp og sjel :-)

Jeg droppet treningen i morges. Hadde ikke sovet s godt pga en telefon jeg fikk hjemmefra midt p natten. Det er ikke lett vre s langt borte nr min snn ringer og hadde trengt meg hjemme. Jeg...

En dag i Cancun

Det var overskyet og ganske mye vind i gr. Etter morgentreningen (litt mix av salsa, styrke og stretch) da vi spiste frokost, fant min sster og jeg ut at vi skulle inn til Cancun shoppe litt. F...

I stekende sol p Isla Mujeres....

Klokken er bare 20.40 men n er jeg stuptrtt og klar for finne sengen. Etter treningen i morges gikk noen av oss damer p tur over hele yen. N har vi vrt to dager p stranden, orket ikke det ...

Mer trening og sol i Mexico :-)

Jeg vknet kl 6 i morges! Men l slappet av til nesten kl 7. Frste treningen tok vi p stranden kl 7.30 i morges. Litt spurt, hopp og styrkevelser. Herlig mte starte dagen p. Kjenner jeg er...

En herlig dag p Isla Mujeres

Isla Mujeres er en liten y utenfor Cancun. 7 km lang og mindre enn 2 km bred. Lange nydelige strender med nesten helt hvit finkornet sand og vannet er s rent og klart. Et drmmested. Hotellet vr...

Welcom to paradis.....

Det var det som sto p flyplassen da vi landet i Cancun sent i gr kveld. Og det var jo ikke helt feil. Er helt nydelig her. Vi er 17 jomfruer tilsammen her p Isla Mujeres (kvinneyen) i Mexico. N...

Endelig vekk fra drittvret

Endelig er dagen her. Vi flyr til Oslo i kveld. Desverre fikk vi ikke booket reisen fra Bergen. Ca Kl 5 i morgen tidlig mter vi de andre jomfruene som skal vre med til Mexico. Akkurat n nr jeg...

Guatemala, Mellom-Amerika

Siste landet vi beskte p rund-turen vr i Mellom-Amerika var Guatemala. Her var vi i 5 dager og netter. Vi var innom to Maya-plasser til. Dette bilde er fra Quirigua, et stort omrde med mangen s...

Mayaruinene Copan i Honduras, Mellom-Amerika

Jeg holder fremdeles p oppsummere siste turen min. N er det allerede 2 uker siden min sster og jeg kom hjem fra en rund-reise i Mellom-Amerika. 6 land p 18 dager! Vi var bare en dag/natt i H...

Maya-ruiner i Mellom-Amerika

Min sster og jeg har akkurat kommet hjem fra en rundtur i Mellom-Amerika. Vi har beskt Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras og Guatemala. Noe av det vi hadde med p reiseruten var...

El Salvador, Mellom-Amerika

Da var vi kommet oss til El Salvador etter 3 timer i en liten bt. Her stoppet vi halvveis og spiste lunsj p en liten y i Fonsecabukten. Kunne godt ha tenkt meg vrt her noen timer badet og k...

Nicaragua, Mellom-Amerika

Neste ml var Nicaragua. Det overnattet vi i to netter. Frste byen vi kom til var Granada. Enda en by som er preget av koloniarkitekturen. Mangen sm gatekjkken i bybilde. De solgte noe tortil...

Regnskog i Costa Rica, Mellom-Amerika

Det tok ca en time med bt fra Cano Blanco til lodgen vr i regnskogen. Hotel Pachira Lodge. Vi s endel dyr og fugler p veien innover i jungelen. En herlig flelse seile innover her i den nydel...

Costa Rica, Mellom-Amerika

Det ble 5 overnattinger i Costa Rica. Vi reiste med fly fra Panama City til San Jose (hovedstaden i Costa Rica). Det frste vi gjorde var kjre buss opp til 2500 meters hyde for se p en akti...

Panama, Mellom-Amerika

Det er p tide oppsummere turen vr :-). Vi reiste jo i 6 land p 18 dager ( 9 hvis vi regner med Norge og mellomlandinger i Nederland og Mexico :-P). Mendet ble ihvertfall mangen inntrykk p kor...

I dag er det hjemreise fra Mellom-Amerika

Vi hadde noen timer p hotellet fr flyet vrt gr til Mexico og videre til Europa. Siden vi ikke kan g ut benyttet vi muligheten til trene litt. Ikke det best utstyrte treningstommet men vi fik...

Siste dagen i Guatemala

Vi har overnattet p det nydeligste hotellet ved Atitlansjen. Bare det g rundt i hagene og gangene p hotellet var en opplevelse. Har tatt masse bilder (kommer) s jeg har nr jeg en gang skal ...

Vi er i Guatemala enn :-)

N er det et par dager siden jeg blogget pga elendig internet. Men vi er i livet enn alts :-D. Har hatt to flotte dager til her. Beskt et nytt Maya ruin sted. Vi klatret opp p en pyramide som v...

En lang dag i Guatemala

Vi kjrte fra Honduras tidlig om morgenen som vanlig. Vi hadde ganske mangen timer som vi skulle tilbringe i buss p vei til Flores i Guatemala. Vi beskte et nytt sted med Maya- ruiner, spiste lun...

En magisk dag i Honduras

Vi reiste fra El Salvador tidlig i morgen. N skulle vi beske Maya-ruinene i Copan i Honduras. For komme oss dit passerte vi grensen til Guatemala! og kjrte stover Det er visst lettere enn k...

N er vi begynt p Mayaindianer ruten i El Salvador

Vi reiste tidlig fra San Miguel. Har jo blitt vandt til st opp i 5-6 tiden n. Men vi er jo i seng fr kl 22 p kvelden ogs da :-D. Vi kjrte til San Salvador for se ruinbyen Joya de Ceren, s...

Med bt til El Salvador

Det ble en lang reise i dag ogs. Vi skulle ta oss inn i El Salvador og istedenfor kjre buss gjennom Honduras, tok vi heller bt fra Nicaragua til El Salvador. Det er visst mye styr med grensene...

En spennende dag i Nicaragua

Dagen startet med en tur med hest og vogn rundt i Granada. Koselig det, selv om man har gjordt det noen ganger n rundt i verden. Men m jo si at det er mye kjekkere komme seg rundt se p folk ...

Vi har ankomt Nicaragua :-)

Vi startet fra Costa Rica kl 06.30 i morges. Rundt vulkanen Arenal og Arenal-sjen. Gjennom temmelig kupert landskap. Vi hadde et par stopp p veien fr vi ndde grenseovergangen til Nicaragua. Lit...

En ny herlig dag i Costa Rica

Det har vrt en spennende dag. Vi har vrt p tur i en annen regnskog i dag. Men hengebroer..... S p enkelte steder gikk vi faktisk over trrne. Hyeste var 70 meter over bakken :-). Turen var ba...

Reisedag i Costa Rica

Vi reiste fra lodgen i regnskogen etter frokosten i dag. Frst nesten to timer med bt oppover elven igjen. Det har heldigvis regnet masse de to nettene vi var der, s det var nok vann til komme ...

En hviledag i jungelen, Costa Rica

Vi har hatt en ny herlig dag her i Costa Rica. Bare slappet av. Det var en tur i jungelen i morges og en bttur rundt i nasjonalparken her i ettermiddag. Vi har sett s mye i dag og forhpentligvis...

Frste natt i lodgen, Costa Rica

Her er hytten vi bor p inni regnskogen. Var ganske spesielt ligge hre p alle lydene fra dyr og insekter i gr fr jeg sovnet. Jeg vknet flere ganger i natt av at det regnet noe helt sykt, m...

Den lille byen Tortuguero i Costa Rica

Mens vi er her i lodgen vr ved det karibiske hav beskte vi en liten y. Byen p yen heter Tortuguero og har 1200 innbyggere. Virker som en stille og rolig plass der de har adoptert mye av livsst...

En helt magisk dag i Costa Rica

Vi reise fra San Jose fr kl 06.30 i morges. Fryktelig tidlig...Vi kjrte buss noen timer over et fjell og langt inn i regnskogen. Tortuguero Nasjonalpark. Etter noen timer sluttet veien og vi mtt...

Plutselig i Costa Rica

S var vi kommet til Costa Rica. Vi sto opp kl 05.30 i morges for spise frokost og komme oss til flyplassen i Panama City. Vi tok flyet kl 09.30 og landet kl 09.25 :-D. Frste gang jeg har opplev...

Panama City

Vi har hatt en spennende dag med utflukt rundt Panama city. Frste stopp var gamle byen. Det var jo bare ruiner n da. Byen ble bygget p 1500 tallet og plyndret og delagt 1670 et eller annet. Vak...

Fremme i Panama

Vi landet 16.10 i Panama. Flyet tok 11 timer fra Amsterdam. Ikke 10 som jeg skrev i sted. S tok det over to timer fra vi landet til vi var p hotellet. Det bor over 1 mill mennesker i byen og det ...

P vei :-)

Da var den lange veien mot Panama startet. Klokken er 4 p morgenen jeg sitter p Flesland allerede. Jeg fikk fri fra jobb i gr kveld, s jeg har klart sovet et par timer fr flybussen, men er...

To uker igjen til Mellom-Amerika

Kun to uker til vi flyr til Panama :-). Meg og min sster skal p tur sammen igjen. Frst i dag har jeg lest gjennom hele programmet, selv om det er endel mneder siden vi booket. Vi reiser med Alb...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen