august 2014

Keep calm.....

En uke siden jeg kom hjem fra Kroatia og akkurat en uke til jeg reiser igjen. Neste sndag gr turen til Budapest i Ungarn sammen med min sster. Har lovet legge ut bilder fra Kroatia. De kommer....

Siste dag i Dubrovnik

N sjekker jeg snart ut av hotellet og gr til gamlbyen for tilbringe de siste timene mine der. Flyet gr hjem kl 20.30 i kveld. Som alltid (nesten) er det litt bde og reise hjem. Kunne klart...

yhopping i Kroatia ;-)

Har vrt en ny herlig dag i Kroatia. Vrt p bttur der vi var innom 3 flotte yer rett utenfor Dubrovnik. Nydelige sm fiskelandsbyer og deilige sandstrender. Trenger jeg si mer?! En deilig av...

En dag i Bosnia og Herzegovina

For bare et par uker siden hadde jeg aldri tenkt at jeg skulle reise til Bosnia Herzegovina :-). Men n nr jeg er p disse kanter kunne jeg jo bare ta meg en tur. Bussturen startet kl 7 fra hotel...

En flott dag i Montenegro

Har hatt en kjempedag i Montenegro. Bussen plukket meg opp kl 7 i morges og jeg var tilbake p hotellet litt fr kl 21. S n har jeg sett det beste av Montengro tenker jeg. Middelalderbyer, masse...

En ny dag i Dubrovnik

Det er bare s herlig vre her i Dubrovnik. Jeg leste p en nettside fr jeg dro at om du har mistet troen p mennesket skal du dra til Kroatia. Her er de gjestfrie,hflig og respektfulle. Ja, ha...

En flott kveld p by-muren, Dubrovnik

I gr ettermiddag/ kveld gikk jeg en runde p bymuren rundt Dubrovnik. Det kostet 100 kuna (ca 110 norske) komme seg opp der. Det var virkelig verdt pengene. Tror det m vre den flotteste opple...

Dagen tilbrakt ved Adriaterhavet ;-)

Jeg bor ved Lapad stranden i Dubrovnik. Stranden er ganske liten og ganske steinete. Tok heller en tur langs klippene og fant et sted ligge meg ned. Kjenner jeg savner France og Calanquen n...

Har det ikke ille her i Kroatia

I dag har jeg lrt noe nytt, som jeg skal prve ta med meg resten av livet :-P. Km i luftlinje kan vre noe helt annet enn de kilometerene du faktisk m g p veien :-P I s fall er hotellet mit...

Da stikker jeg avgrde igjen :-)

Da er dagen endelig kommet. Om noen timer reiser jeg til Kroatia. Har ikke vrt p tur siden jeg var i Malaysia i juni. Lenge siden det :-P. Jada, jeg vet at jeg reiser mer enn godt over gjennoms...

Neste tur er booket ;-)

N har jeg vrt flink og holdt meg hjemme i hele juli. Men n er det august, s da tenkte jeg meg en liten tur ut i verden. Om nyaktig 2 uker reiser jeg til Kroatia, nrmere bestemt Dubrovnik. S...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen