juli 2013

Turen avlyst :-(

N kunne jeg vrt i Biaritz. Utgangspunktet for pilgrimsvandringen min i Pyrineene. Men desverre fikk jeg influensa etter jeg kom hjem fra Kina og har vrt syk i en uke n. S kjedelig. Og av alle ...

Shanghai

Mtte bare poste et til bilde fra Shanghai. Det er jo s stilig. Her i skumringen..... Utrolig tenke p at p denne siden av elven var det bare rismarker fr 1990. S alle disse skyskraperene er ...

Masse bilder fra Shanghai

Det frste vi gjorde i Shanghai var ta heisen opp i 88 etg. i Jin Mao-bygningen. Verdens 3.hyeste byggning.Heisturen tok 14 sek, ble litt trkk i rene da. Utsikt fra 88 etg. The oriental pea...

Spreking i Xian

Noen som synes de har en tung jobb her i Norge?? :-D Utrolig hvor mye det gr an laste p en sykkel. For ikke snakke om HVA man kan laste p sykler. Du fler du er virkelig i en...

Intrykk fra Xi`an

Brenner rkelse og ber til Buddah, utenfor Den store Villgs pagoden. Et budistisk tempel (eller faktisk var det bde for buddister og hinduister) Den store Villgs pagoden. Her klatre...

Morgentrim i parken, Xi`an

Vi gikk ut kl 07.00 om morgenen for beske en av parkene i Xi`an og kanskje vre med p litt aerobic eller tai thi. Det var allerede langt over 25 grader og veldig lummert. "Heldigvis" er denne s...

Markeder i Kina

Det var mangen spennende markeder i Kina. Alt fra kryddermarkeder, medisinmarkeder til klesmarkeder og suvenirer. Er det noe jeg elsker , s er det g rundt p disse fargesprakende markedene. Nr...

Inntrykk fra Beijing

Himmelens tempel. I parken rundt Himmelens tempel. Folk mtes og spiller Majong og prater. Sentrum i Beijing. Den himmelske freds plass Her str de i k for se sin store formann Mao. ...

Sykling i Kina :-D

Typisk syn  i bybilde i Beijing. De kan det laste p syklene sine. Ser ut som han sliter skikkelig. Han her holder parken rein. Sppelspann og kost bakp. Sykkeldrosjer i Xi`an. ...

Den kinesiske muren, Beijing

Endelig har jeg vrt p den kinesiske muren :-) Det er jo ikke en sammenhengende mur lenger som jeg hadde innbilt meg, men flere murer som tilsammen er 800 km. Her vi gikk opp var en av de brattest...

11 land i Asia, 36 eller 37 igjen...........

Ja, n har jeg alts beskt Kina ogs. Et fantastisk fasinerende land. De byene vi beskte var jo s veldig forskjellg. Beijing, Xi`an og Shangmai. Kina er et land jeg kan tenke meg reise mye mer...

Hjemme igjen fra Kina

Jeg landet p Flesland i gr morges kl 09.00 etter ha tilbrakt natten p Gardemoen. Forferdelig kjedelig at vi kom til Oslo s sent p kvelden ( over midnatt) , s det var jo egentlig ikke noe vi...

Dag 4 og 5 i Kina, Xian

Heldigvis fikk vi booket inn p hotellet med en gang vi kom til Xian. Trengte virkelig en dusj etter  ha klatret opp p Den Store muren dagen fr og en lang tur p natt-toget. Flte meg ikke ...

Natt til dag 4. Beijing/ Xian

Vi kom til Xian i gr morges kl 8.00. Da hadde vi tatt nattoget fra  Beijing kl 20.45 kvelden fr. Dere kan tenke dere 25 nordmenn med kofferter og bager skal prve  komme inn p en av K...

Dag 2 og 3 i Beijing, Kina

Det har absolutt ikke vrt noen late dager i Beijing. Vi har sett Himmelens tempel, Den himmelske freds plass, Maos mausoleum, Den forbudte by, Kullhyden, jeg klarte  finne Starbucks ;-), vi...

Da var vi plutselig i Xian

Vi har allerede vrt 4 dager i Kina. Har vrt travle og veldig spennende dager. Siden jeg ikke har pc selv n blir det ikke lett  poste noe her. Buissnes sentrene p hotellet stenger kl ...

1. dag i Kina, Beijing

Ja, n er vi her. Vi landet i Beijing kl 13.00, p verdens strste flyplass. Og den var enorm. N s jeg bare en terminal da og der mtte vi ta tog for a komme til bagasjebndet. Litt strre enn Fl...

En lang reise til Kina

Flyturen til Kina ble ikke srlig hyggelig. P frste flyet fra Bergen til Oslola jeg selvflgelig igjeni-paden min. Derfor blir det mye feilskriving her :-) Jegflydde med Norwegian. Jeg merket jo ...

Avreise Kina 10.juli 2013

ENDELIG ! Dette har jeg ventet p lenge. Jeg booket turen til Kina i november i fjor. S gjett om jeg er spent n? Her er bilde av en av bygningene vi skal opp i i Shanghai. Jin Mao-bygningen som e...

Lvstakken

N er jeg p jobb igjen. Vi fr ta to timer hviletid midt p dagen (utenom sove om natten selvflgelig), og ofte benytter jeg de to timene til ta meg en tur p Lvstakken. Som oftest rekker jeg...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen