juni 2014

Da tenker jeg resten av reiseret er booket :-)

N har meg og min sster booket oss en tur til Mexico i november :-). Vi drar p en treningstur med Jomfrureiser i 10 dager. Trenger er spark bak for komme i skikkelig form igjen, s dette er jo ...

Hjemme igjen fra Malaysia

Flyturen hjem gikk utrolig fort. Frst var jeg litt bekymret for at jeg ikke skulle rekke flyet i Bangkok, for datasystemet i Kuala Lumpur var nede, s det tok 2 timer i k for sjekke inn manuelt...

Siste dagen i KL , Malaysia

Har bare ruslet rundt i sentrum i dag. Litt gy n nr jeg begynner kjenne igjen gatene. Gr litt raskere komme fra A til B da. Gr ikke s mye i ring lenger :-). Flyet mitt gr kl 22.15 fra...

Tilbake i KL

Ble litt skeptisk nr taxien stoppet i denne gaten i gr. Her ligger alts det nye hotellet mitt. Men nr jeg kom inn var det helt fantastisk flott. Et lite koselig hotel med litt gammeldags stil....

Da var det nok late dager i Penang, Malaysia

N skal jeg snart sjekke ut fra hotellet her og ta den 5 timer lange bussturen inn til Kuala Lumpur igjen. Har lagt med bassenget n i formiddag og sugd til meg de siste solstrlene. I gr fikk...

Ny opplevelse; Jeg kjeder meg....

Ja, faktisk kjeder jeg meg litt i dag. Jeg hadde tenkt meg p fjellet i dag. Det er en kabelbane her som gr over 800 m opp i fjellene. Hadde jeg ikke vrt alene her kunne jeg tenkt meg gtt de...

Ny dag i Penang

Jeg har klart ligge steike meg i 3 timer til i dag. Flink :-) Det var ikke s ille varmt i dag. "Kun" 32 grader, men litt skyer og litt vind innimellom. Jeg s p kartet at det var Hard Roc...

Penang, Malaysia

Her er utsikten jeg fikk se nr jeg gikk ut p altanen i morges. En liten privat strand bare for hotellet her. S deilig ut s jeg fortet meg komme meg til frokost og ned p stranden. Det var...

Yesss!

On the road again (Malaysia)

Bussen gikk klokken 15.20 fra Kuala Lumpur og vi var fremme kl 20 p yen Penang. Jeg slapp ta bt over for bussen kjrte over broen til Georgtown som byen heter her. Ganske bra veier gjennom j...

Enda en spennende dag i Kuala Lumpur, Malaysia

Jeg har ikke klart snu dgnet helt enn, s jeg vknet ikke fr kl 12.45 i dag :-O. Men det er jo ikke noe krise. Jeg er jo p ferie. Det frste jeg gjorde var komme meg bort til Central St...

En svett dag i KL, Malaysia

Petronas Twin Tower Beina mine er skikkelig hoven og m n. Tror jeg har trakket noen kilometer i dag :-). Kuala Lumpur er ikke s enormt stor som jeg innbilte meg. Om du liker varme og trakk...

Endelig i Kuala Lumpur :-)

N er jeg i Malaysia :-))))).... Elsker den flelsen nr jeg lander i Asia. Varmen som slr mot meg, lukten og alle smilene. Det er 35 grader her n klokken 9 p kvelden. Flyet landet p flypl...

Avgrde til Malaysia :-)

N er arbeidsuken snart over. Jeg har skrevet ferdig rapporter og vasket avdelingen. Tid for slappe av litt! I morgen tidlig er det bare en kort overlapping og s avgrde til Flesland. Lurer...

Bostedsls vandrer

N har jeg forlatt leiligheten og jeg er uten egen bolig :-P. Veldig rar flelse for en voksen dame. N skal jeg flytte inn med min kjre sster. Her er "utsikten" jeg hadde fra soverommet. By...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen