juni 2013

Pakke, pakke, pakke......

Blir noen travle og innholdsrike uker fremover. Var siste dagen i friperioden min i dag. I morgen er det en uke p jobb. S i dag begynte jeg pakke til Kina turen og vandringen i Spania samtidig ...

En ny herlig dag i Bergen

I dag har jeg slept med meg min datter og svigersnn i Stoltzekleiven. En beintff rute fra Sandviken opp til Sandviksfjellet. Det er 314 m. i hydeforskjell fra start til slutt fordelt p 910 mete...

......og enda flere planer

Min sster og jeg har allerede begynt se p neste rs reiseml :-) Vi fant en spennende rundtur i Mellom-Amerika vi har veldig lyst til vre med p. S februar neste r svinger vi innom Panama,...

Endring i planer og enda flere planer :-D

Det skjer jo ofte at planene blir litt forandret p. Og noen ganger er jo det helt greit. M innrmme at jeg kan vre litt impulsiv nr jeg booker mine reiser. S da er det jo greit med avbestillin...

Rundemanen, Bergen

Har hatt en herlig fjelltur i dag. Skulle egentlig g p Lyderhorn med en venninne, men hun hadde sykt barn hjemme. S da tok jeg turen p Rundemanen, siden det er rett i nrheten. Det er virkelig ...

Kun 5 land i Afrika

Jeg har bare vrt i 5 land i Afrika hittil. I nord har jeg vrt i Egypt og Tunisia. I "ordentlige" Afrika har jeg vrt i Elfenbenkysten, Gambia og Senegal. Forelbig er det Elfenbenkysten jeg liker...

Notre Dame

Vakre Notre Dame glemte jeg visst poste. Den ligger flott til faktisk p en y i elven Seine, med en vakker hage rundt. Jeg var ikke inne i kirken, for det var s lang k, men jeg gikk rundt den ...

Litt forskjellige motiver i Paris

Triumf-buen Heis-sjakten i Eiffeltrnet Metroen :-D Noen som har veltet et malingspann over huset?? Aktiviteter langs Seine Tffer meg i trnet :-D Et eller annet museum. Klarer...

Pilegrimsreise

Budist-munker p sin pilgrimsreise rundt i Europa. Her p trappen opp til Sacre Coeur i Paris. #paris #munker

Eiffel trnet, Paris

Selvflgelig mtte jeg ta bilder av trnet fra alle vinkler og fra steder jeg s det fra byen. Her er noen av de :-) S hyt er 300 meter. Fr litt sug i magen da gitt. Nedenifraogopp-bil...

Bilder fra Seine, Paris

Utsikt fra Eiffeltrnet Hva er greien? Det var hundrevis av hengelser p hele broen. Ikke akkurat som Monaccos bthavn, men veldig sjarmerende. Orginalt! Utsikt mot Eiffel trnet. Vet ikke hv...

Au revoir Paris

N har jeg kommet hjem fra Paris. Reiste fra hotellet kl 10 i morges. Jeg sjekket med han i resepsjonen i gr kveld at jeg tok rett metro og buss til Orly. Han viste meg en annen rute. Jeg slo meg ...

Siste dag i Paris

Har hatt 4 fine dager her i Paris. Reiser fra byen kl 10 i morgen tidlig, med Metro og buss. Taxi fra hotellet koster ca 50-60 euro, shuttelbus ville de ha 26 euro for til Orly. S hvis jeg finner ...

Huzzeling in Paris

P trappen opp til kirken Sacre Cur sto det en gjeng med afrikanere og prvde stoppe folk. De tar tak i armen p folk og fletter p de et armbnd. De skal bare velsigne deg liksom, men nr du ha...

Klokkeorgelet utenfor Notre Dame

Mer trakking i Paris

Vret er veldig skiftende her i dag. Alt fra varm sommer til kald blsete hst. Jeg startet dagen med frokost p Starbuck p Boulevard de Sebastopol, og gikk videre ned til elven Seine. Gikk gjenno...

Trakking i Paris

Joda, jeg kom meg til Eiffel trnet etter ha gtt i 3 timer. Da hadde jeg gtt en time i feil retning. Paris er svr har jeg merket og jeg har blitt veldig god p lese kart. Nr jeg merket at j...

Litt utsikt fra rommet mitt, Paris

Jeg byttet hotel i dag. Litt bedre standard og faktisk billigere. Dette er i nrheten av Gare du Nord. Var s heldig f rom helt p toppen i 7 etg og da fikk jeg litt utsikt over hustakene og ski...

Byvandring i Paris

Det er litt surt og kaldt i dag. Gradestokken viser 18 grader, men det er litt vind, overskyet og noen regndrper innimellom. Har ikke prvd meg p undergrunnen i dag, bare gtt gatelangs. Det er s...

Paris

Andre dagen her. Det er ikke skikkelig sommer som jeg hadde blitt lovet. Faktisk litt kjlig nr solen gr bak skyene. Men Paris er spennende likevel. Har trkket rundt i hele dag, uten vite helt...

Montmatre, Paris

Jeg hadde gtt opp alle trappene til kirken Sacre-Coeur og ned igjen, da jeg fant ut at kunstner strket faktisk var p toppen av Montematre, p baksiden av kirken. S da var det bare klatre opp ...

Bilder fra Paris

I trappen opp til Sacre-Coeur p Montematre. Til og med buddhistene valfarter til de hellige katolske kirkene. Det var mangen i Paris n. Kanskje de har en pilegrimsreise i Europa.

Paris.... Been there done that :-D

Frste dagen i Paris. Har vrt i Eiffel trnet. Veldig spennende ta heisen opp de 300 meterne, fikk litt sug i magen. Det regnet tidlig p dagen, men nr vi var p toppen var skyene borte og utsi...

Paris

Jeg ankom Orly flyplass kl 22.30, 1 1/2 time forsinket. Det var ikke lett finne frem til bagasjen eller bussen inn til Gare Nord. S det ble over midnatt fr vi kom til Paris. Jeg mtte finne meg...

N drar jeg avgrde til Paris om et par timer. Er veldig spent. Har ikke vrt i Paris fr, men hatt lyst veldig lenge. Det var meningen jeg skulle treffe en venninne dersom er p inter-rail med tog...

Snart til Kina

Neste mned er det avreise til Kina. se den kinesiske mur er noe jeg har drmt om i mangen r og endelig skal jeg f oppleve det. Turen er bestilt gjennom Albatros Travel. Hele turen er guidet og...

Resten av reiseret

N er vi nesten kommet havveis i dette ret og jeg har "bare" reist 3 ganger. En liten shoppingtur i London i mars. Bali 2 uker i april.En weekend i Oslo, p konsert. Jeg hadde billetter og skulle ...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen