april 2017

I Kardemommeby med mine kjre

P tirsdag reiste jeg til Kristiansand med mine kjre. Min datter og mine to barnebarn, en p fire r og en p ti mneder. Vi overnattet i Kardemommeby inne i dyreparken. Siden det er s skrekkelig...

Taiwan

Det er n to uker siden jeg kom hjem fra Taiwan. Har ikke hatt tid til oppsummere fr n. Jeg gikk en uke p jobb og reiste rett til Kristiansand med min datter og mine to barnebarn. Det er trave...

Shopping i Taipei

Vret er akkurat som en vanlig sommer hjemme i Bergen. Mandag var det over 30 grader og strlende sol. I gr (onsdag) da jeg kom tilbake til Taipei var det 16 grader, litt vind og regn. Det ble ikk...

Yehliu Geopark, Taiwan

Det har regnet p ordentlig i dag. Da jeg gikk ut i morges var det regn og kun 20 grader. Jeg mtte opp ta p meg en langbukse og en tynn vindjakke. Rett over veien fra hotellet ligger Yehliu Geo...

Yehliu fiskelandsby, Taiwan

32 grader og ikke et vindpust. Er veldig glad jeg kom meg p bussen ut av byen i dag. Ca en times busstur ut av Taipei ligger den lille landsbyen Yehliu, det nordligste punktet i landet. Jeg betalt...

Gatelangs i Taipei, Taiwan

Lrdag og sndag ble det mye trakking rundt i Taipei. Jeg hadde en plan om reise til Maokong, et fjell med teplantasjer ikke s langt fra sentrum. Men det var meldt regn og torden s jeg tok ikke...

Shilin Night Market

Jeg tok taxi til nattmarkedet i gr. Det ligger litt utenfor sentrum og kostet meg ca 55 kroner. En grei pris det.Shilin er det strste nattmarkedet i Taipei. Og det var bra stort. Mye gatemat men ...

Elefant-fjellet i Taipei

Det regnet da jeg gikk ut i morges. Men som den bergenseren jeg er s stopper jo ikke litt regn meg. Jeg hadde bestemt meg for g opp p Elefant-fjellet rett utenfor sentrum. Eller Xiangshan Haik...

Jeg hopper av og p i Taipei

Jeg var s trtt i gr kveld da jeg kom tilbake til hotellet at jeg ikke orket skrive noe. Da hadde jeg tatt sightseeing-bussene rundt hele dagen.Taipei er en stor by, men ikke s stor som jeg fo...

Taipei 101

Jeg har ikke klart snu dgnet enn. Klarte ikke sovne fr kl 6.00 i morges (24.00 norsk tid) og vknet opp igjen kl 13.30. Det er ikke noe vindu p rommet mitt heller, s blir jo helt dgnvill ...

Litt drama p veien til Asia

Reisen ble litt lenger enn planlagt. Frst var flyet en time for sent fra Bergen pga tke i London. Nr vi endelig kom p flyet fra London til Hong Kong ble vi sittende der. Etter en time fortalte ...

Avgrde til Taiwan

Jippi, n er jeg p vei til Taiwan :-). Jeg gikk to timer tidligere fra jobb i dag for rekke det frste flyet. Neste dgnet kommer jeg til tilbringe p flyplasser og i luften.Ja, bildet er av d...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen