april 2016

En dag i Lima, Peru

Vi landet p flyplassen i Lima fr 10 i gr formiddag. Igjen hadde vi samme hotellet som da vi frst kom til Peru. Hotel Jose Antonio i bydelen Miraflores. Hotelrommene var ikke klar da vi kom s ...

Puno ved Titicacasjen, Peru

Plaza de Armas i Puna. Det er alltid en katedral som troner disse plassene. Spanjolene har virkelig satt sitt preg p landet. Det bor ca 200 000 mennesker i denne byen. En ganske stor by etter per...

Buss fra Cusco til Puno

I gr (tirsdag) kjrte vi fra Cusco helt opp til Puno, en by som ligger ved Titicacasjen. Turen var 380 km lang og tok 10 timer. Med forskjellige stopp p veien. Plutselig ble vi stuet inn i en s...

Svette dager i Amazonas

N er vi tilbake i Cusco etter to dager i Amazonas. Vi tok fly herfra til Puerto Malaga lrdag morgen og kjrte med longtail-bt langt inn i jungelen. Det var 35-36 grader der nede, s helt herl...

Utrolige Machu Picchu

Klokken 05.30 tok vi bussen opp til Machu Picchu. Det var allerede lang k p bussholdeplassen. Jeg hadde jo trodd at det bare gikk an g opp der. Men neida, de fleste tar alts bussen. Den koste...

Veien til Machu Picchu

Mandag begynte vi p reisen vr til Machu Picchu. Vi ble kjrt fra Urubamba til Abra Malaga, som ligger 4350 m.o.h. Derfra skulle vi sykle 50 km nedover de svingete og bratte bakkene. P litt under...

Endelig Machu Picchu

Joda, det var like stort som jeg tenkte komme opp se Machu Picchu. Den hellige inka-byen som ble bygget mellom 1450 og 1575. Klokken 6 i morges sto vi p toppen. Det var mye tke i fjellet da, ...

I inkaenes rike, Peru

Urubambadalen var en ganske lang dal oppdaget vi i dag. Vi bor i byen som heter Urubamba, ca midt i dalen. Det ligger flere sm byer innover i dalen. Vi kjrte ca 1 1/2 time p formiddagen for be...

Urubamba-Dalen i Peru

Klokken 6 i morges var jeg lys vken. Hjemme er jo klokken allerede 13.00 p dagen, s det var vel ikke rart at jeg ikke fikk sove mer. Det er kun 7 grader her nede i dalen n. Har sikkert vrt kal...

Rundturen er startet

Vi ankom Lima i gr kveld ( fredag)kl 18 lokal tid, kjrte rett til hotellet og sovnet fr kl 22. Da hadde vi jo vrt p reise i omkring 24 timer. Det var deilig vkne kl 05.30 og fle seg helt u...

Da er jeg klar til Peru

Om ca 5 timer lper jeg til flybussen. Endelig skal jeg reise til Peru, det frste landet jeg reiser til i Sr-Amerika. Vi mellomlander i Amsterdam fr vi gr ombord i flyet som tar litt over 12 ti...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen