april 2013

Dag 13 i paradis..... Bali

Litt trist dag i dag. Siste hele dagen og vi ville ha mest mulig ut av den. Vi brunet oss p formiddagen ved bassenget p hotellet. P ettermiddagen reiste vi til Uluwatu, The Temple on Cliff. Fr ...

Dag 12.... Shopping i Bali

Det er over midnatt og vi er slitne etter en ny lang dag. N har vi bare 1 1/2 dag igjen her s vi m skvise s mye som mulig ut av det :-). Formiddagen tilbrakte vi p Sanur stranden. Kom en mann ...

Palasset i Ubud ........ Bali

Her ver de seg p balinesisk dansekunst. Her rett utenfor palasset i Ubud hadde de dansetrening flere ganger i uken. S herlig se p de skjnne smjentene som danset. Det ble litt fnising d...

Kintamani

P vei opp til Ubud, en liten by oppe i fjellene p Bali, stoppet vi for spise lunsj og nyte den vakre naturen. Kunne godt tenkt meg en fjelltur her, men det hadde vi ikke beregnet tid til n. H...

Dag 11 i paradis...... Bali

Er p hotellet igjen etter en lang dag med masse inntrykk. Vi leide bil med sjfr for reise til Ubud og til Kintamani. P veien stoppet vi p et treskjrings-verksted og et galleri med malerier...

Litt dessert...... Ubud, Bali

Vi smakte p rambutan, smaker litt st drue kanskje og slangefrukt, ser ut som hvitlksbter nr den skrelles, samme konsistens og smaker kanskje litt stt umodendt eple. Veldig godt i hvertfall :-...

No comment.... Bali

Engelsken er ikke like st alle steder her p Bali. #bali #Indonesia #reise #ferie

Dag 10...... Bali

Her har vi lagt i dag og kost oss :-). M innrmme at jeg savner trening n. Blir ikke for mye bevegelse nr gradestokken er over 30 nesten hele dgnet. Men i dag fikk vi oss noen kter. Brukte bro...

Dreamland Beach , Bali

Det er allerede 9 dagen vr her.... Vi fikk tak i en bil som kjrte oss til Dreamland :-), en strand ca 40 min utenfor Kuta. Alltid kjekt kjre p tur rundt se nye steder. Er ganske overrasket ...

Dag 8 i paradis..... Bali

I dag fant vi virkelig paradis. Vi ble anbefalt av en lokal mann til reise p en sted de kalte Dreamland. Vi bestilte taxi fra hotellet. Veldig lurt for de taxiene de ringer har taksameter, en li...

Pacung, Bali

Risterasser og regnskog. Fantastisk natur og deilig fredfullt etter noen masete dager i byen.

Dag 7....... Bali

Vi tok taxi til andre siden av yen for g p en annen strand. Sanur Beach. Det var et mindre sted enn Kuta og litt mindre masete selgere. Heldigvis blste det litt fra havet s det var mye mer b...

Candi Kuning, The Floating Temple

Vi reiste langt opp i fjellene og jungelen til et sted som het Bendugul. Her l denne nydelige tempelplassen ved en stor innsj. Det var ganske kjlig her iforhold til nede ved kysten. Et par 20 ...

Tanah Lot, The Rocking Temple on The Sea

< Dette er et av de utroligste stedene jeg har beskt i hele mitt liv. Jeg har beskt mangen templer i mitt liv, men her var det nesten som jeg mistet pusten. Det er flere templer enn p dette b...

Dag 6...... Allerede??

I dag har vi hatt oss en skikkelig rundtur p Bali. Har sett flere templer, risterasser, markeder og nydelig natur. Vi leide bil og sjfr, betalte litt over 100 kr hver for 9 timer. Ikke noe si ...

Dag 5 i paradis...... Bali

I dag har vi grillet oss, bokstavlig talt. Har lagt nesten 5 timer p stranden. Tror det m vre rekord for meg. Mtte ut kjle meg ned i sjen endel ganger. Men det var kjekt vre der. Det ko...

Noen av de nydelige fargerike danserene ( ogs meg da.....)

Jeg ser ikke like eksotisk ut nei :-) #bali #Asia #Indonesia #jentetur #reise #ferie

Dag 4 i paradis..... Bali

Vi har hatt en fin kveld med balinesisk dans og sjmat buffet. Et lite kulturelt innslag i ferien. Dansen handlet om kampen mellom det gode og det vonde, og at det alltid er noe godt i det onde og ...

Sun Island Kuta Hotel

N har vi ftt byttet hotel. Det var som komme til en annen verden. Vi ble mtt med en velkomstdrikk og en kjlig klut til trke svetten med. Hotellet er helt nydelig og de som jobber her er he...

Vrt nye hotel p Bali, Sun Island Kuta

Litt mer delikat bad enn forrige hotel. Vindu med rullegardin inn til soverommet. Sikkert spennende for kjrestepar som bor her sammen ;-).

N forlater vi Hotel Kuta A1

Til n har vi bare vrt med bassenget i dag. Fant ut vi kunne bare vre her til vi skulle bytte hotel. Tror aldri jeg har vrt s mye p hotellet mitt nr jeg har reist fr. S da merker jo til og ...

Rommet vrt p Hotel Kuta A1

Ganske sparsommelig med dekorering av rommet :-D

Badet p hotel Kuta A1

Ikke noe luksus her. Ikke speil engang p badet. Og det var her Evy s den svre kakerlakken :-D, som JEG mtte ta meg av.....

Ved bassenget p hotel Kuta A1

<br /

Dag 3 i paradis.... Bali

Har nettopp vrt ute spist p Ramada. Et fantastisk flott sted nede ved stranden. Jeg prvde meg p balinesisk mat i dag. And med lange grnne bnner i kokosnttsaus og tre forskjellige satay ( b...

P Kuta stranden

I hele dag har vi bare vrt p stranden...... Eller det vil si, ved stranden. Vi gikk noen kilometer langs stranden, badet litegrann og s skte vi tilflukt i skyggen p en restaurant. Veeeeeldig v...

Dag 2 i paradis..... Bali

Vi har hatt en rolig dag her i Kuta. Min venninne er enn sliten etter en travel jobbe periode og den lange reisen, s hun ville ligge med bassenget slappe av. Det klarte jo jeg bare et par timer...

Utvilt og klar for det som mtte komme.....Bali

N har jeg sovet som en stein i nesten 10 timer. Herlig, fler meg skikkelig uthvilt og er veldig spent p Bali n.Frokosten er inntatt ute med bassenget. Litt frukt, stekte nudler med chili og ome...

Dag 1 i paradis..... Bali

Vi landet litt over kl 12 p formiddagen p Densapar flyplass p Bali. Det er et helt r siden sist jeg var i Asia, da p Filippinene og i Brunei. Helt fantastisk vre tilbake i denne delen av ve...

Andre etappen lagt bak oss (Bali 2013)

N er vi kommet oss helt til Changi, flyplassen i Singapore. Turen tok 12 timer fra Kastrup. Kjennes ut som vi har tatt bt nedover, det gynger nr jeg gr og er litt svimmel. Klokken er snart 9 p...

Today is the day :-)

N er vi p vei...... Heldigvis. Vi klarte faktisk forsove oss begge to i dag. Min venninne ringte meg 7.40, helt stresset og sa hun hadde forsovet seg. Da skulle jeg vre p flybussen om 5 min. ...

N reiser vi til Bali :))))

N er det mindre enn 12 timer til vi letter fra Flesland. Gleder meg veldig til kjenne varme igjen. Vi har jo hatt rekordmangen soldager i Bergen i r, men det hjelper lite nr gradestokken bare ...

Live your dream, dont dream your life 1.....(Elfenbenskysten 2010)

Frste "skikkelige" afrikanske landet jeg reiste til var Elfenbenskysten. Hadde bare vrt i Egypt og Tunisia fr det.  Det var veldig lite planlagt.  En venn av meg spurte om jeg ville v...

En dag uten trening, er en dag uten mening...... (Miami 2012)

Det var mottoet da jeg jobbet p et treningsenter p begynnelsen av -90 tallet. Er ikke helt med p den filosofien n. Er mye annet som gir dagene mening. Da vi var i Miami var vi innom David Burt...

reise er leve........(Miami 2012)

Noe jeg ofte savner nr jeg er ute reiser er skikkelig trening. Jeg trakker alltid mye rundt, men det blir jo ikke mye treningseffekt av det. S i  november i fjor fikk jeg min kjre sster...

Bilder fra slummen Baseco, Manila, Filippinene

Noen av de som jobber med "sndagskolen" Stranden i Baseco er nok ikke den vakreste i verden :-D. Fiskebtene er klar for ny trn. Deilig med et bad i varmen. Og de elsker at vi ...

Hvor du enn gr, s ta med deg hele ditt hjerte........... (Manila2007)

Vren 2007 var ungene, meg og min n eks-mann i Manila. Vi reiste ned fr beske en norsk familie som driver humanitrt arbeid i en av de mangen slummene i Manila. I Baseco bor det mellom 60- o...

Godt flge p reisen gjr at veien synes kortere :-)

N er det bare 12 dager til jeg reiser avgrde til Bali. Gleder meg veldig n, mer enn for to dager siden..... En venninne ringte meg tidlig tirsdag morgen og fortalte at hun hadde veldig lyst v...

Life is sweet - indulge your senses, nurish your soul.....( Gambia 2011)

Min datter og jeg var p tur til Gambia og Senegal i oktober 2011. Vi beskte en familie vi kjenner der nede. Vi var en tur i en krokkodille park. Det var 40-50 krokkodiller i den lille damm...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen