Europa

Dagstur til Nessebar

Busstasjonen i Burgas l bare et par minutter g fra hotellet mitt. Heldigvis var det en liten stasjon s det var lett finne bussen til Nessebar. Bussen gr hver halve time, koster 6 Lev (30kr)...

En varm dag i Burgas

I gr ble en enda varmere dag enn sndag. Gradestokken kom opp til 30 varmegrader og det var nesten vindstille.P formiddagen gikk jeg meg en lang tur for finne en innsj som skulle ligge rett ut...

En avslappende dag i Burgas

Det er sndag og en rolig dag i Burgas. De fleste er ortodokse kristne her og det virker som "alle" holder hviledagen hellig. Mange familier rusler rundt i den enorme parken som gr langs...

Amsterdam, Nord-Europas Venezia

Da var vi allerede hjemme igjen etter tre dgn i Amsterdam. Det er en stor by s tre dgn ble litt for liten tid. Og siden jeg var syk fr vi reiste, og min venninne ble drlig p tirsdagen, var ik...

Klar for Amsterdam

I morgen reiser jeg p min frste utenlandstur i r.... Endelig. En venninne og jeg reiser til Amsterdam, syndens by, som er mest kjent for fri hasj og prostitusjon. Jeg har ftt noen sprsml fra ...

Ljubljana i Slovenia

Det er over tre uker siden meg og min venninne kom hjem fra Ljubljana, s n m jeg f dele fra siste dagen vr der.Vi ankom Ljubljana torsdag formiddag og reiste hjem igjen mandag ettermiddag. Hvi...

Slovenia leverer

Vi hadde en fantastisk dagstur ut av Ljubljana i gr. Ljubljana ligger omtrent midt i det lille landet, s det er mulig komme seg til alle landets hjrner p et par timer. Frste stoppet vi gjord...

En helg i sjarmerende Ljubljana

Ljubljana imponerer virkelig. Minner om en italiensk by med mange koselige resturanter langs elven Ljubljanica. Det kryr ikke av turister merkelig nok, s det er deilig rusle rundt her. Byen ble ...

Straks klar til avgang

Tidlig p morgenen i morgen reiser meg og en venninne til Ljubljana, som er hovedstaden i Slovenia. Nytt land og ny hovedstad for oss begge. Ljubljana ligger sentralt i landet ved utlpet av elven ...

Gode minner fra Irland

Fire dager i Irland er ikke nok hvis man vil f med seg litt av det landet har by p. Vi bodde i Temple Bar omrdet, en travel del av Dublin med utallige resturanter og puber. Her var det liv fra...

En fantastisk dag i Nord-Irland

Det ble en flott dag i gr. Vi hoppet i turbussen rett fr kl 06.30. Den skulle ta oss helt til det nordligste punktet p yen.Frste stoppet vi hadde p turen var The Dark Hedges. En aveny av hye...

Besk i Guinness Storehouse

Da vi vknet i morges regnet det ute og det fortsatte det med resten av dagen. Men litt regn skremmer n ikke oss, vi er jo tross alt bergensere.Vi droppet turistbussen og valgte heller g litt r...

Vi utforsker Dublin

Vi landet i Dublin, meg og en venninne, rett fr kl 12.30 i dag. Solen skinte og det var 18 grader. Vi tok en taxi rett til hotellet som ligger i Temple Bar distriktet hvor det er mange restaurante...

En helg i Kbenhavn

N er det to uker siden vi kom hjem fra Kbenhavn allerede. Det har vrt s travelt at jeg ikke har ftt tid til oppdatere bloggen min. Satser p at disse to friukene blir roligere. Det var en k...

N stikker jeg til Kben en tur

N er jeg klar for frste turen min i 2017. En helg i Kbenhavn sammen med en venninne. Vi skal bare slappe av, rusle rundt i byen og spise god mat.Jeg var et par turer i Kbenhavn da jeg var 16-17...

En helg i Vilnius, Litauen

Jeg kom hjem i gr kveld etter en rolig langhelg i Vilnius. Jeg hadde lest i en artikkel at Vilnius var et perfekt sted reise hvis man ville slappe litt av, det er ingenting du absolutt M se :-D...

Ut p nye eventyr

I morgen tidlig reiser meg og en venninne til Vilnius, hovedstaden i Litauen. En passe stor by tror jeg med rundt 550 000 innbyggere. Har lest at det er en perfekt korthelgby. Akkurat passelig stor...

Juleturen er i boks :-)

N har jeg booket flybilletter til Vilnius frste helgen i desember. En venninne og jeg skal p juletur sammen. Vilnius er hovedstaden i Litauen. En passe stor by med ca 560 000 innbyggere. De bil...

Tilbakeblikk p Malta

Det er tre uker siden vi var p Malta. Det var brutalt komme tilbake til hverdagen. Rett i en 7 dgnsvakt, s 3 dager p konferanse og 2 fagdager etter det igjen. Men n har jeg n fem dager fri ...

Siste dagen p Malta

Denne uken har gtt utrolig fort. N er det siste dagen vr her i Valletta. I gr var min yngste bror og jeg p byvandring, mens resten av flokken var p bttur. Her har vi kommet opp igjen fra W...

En dag med masse venting (Malta)

I gr tok vi bussen som gikk p nordsiden av Malta. Den gr gjennom noen gamle byer fr den kommer til strendene i nord, der de fleste turistene er. Frste stoppet vi gikk av p var Middelalderb...

Busstur p Malta

28 grader og strlende sol i dag ogs.... Helt til ettermiddagen, da kom det faktisk noen regndrper og det begynte blse. N er det 25 grader her og jeg fryser littegrann. Vi har vrt litt rund...

Valletta, hovedstaden p Malta

Jeg klarte ligge sole meg med bassenget i 2 timer. Da begynte jeg bli rastls og mtte ut bevege meg litt. Det er alt for varmt ligge helt i ro :-) Vi var fire stykker som gikk en tur ...

En rolig dag i Valletta, Malta

Det ble en rolig sndag p oss. Alle var sliten etter den lange reisen, s det var godt bare slappe av. Vi gikk ut fra hotellet litt fr kl 11 for finne en kaf spise frokost p. I Republ...

Pakket og klar for ny reise :-)

Tror aldri jeg har vrt s reiselysten som n. Har vrt hjemme i 4 mnd n og vi har hatt en skikkelig regnfull sommer her i Bergen. Mer regn enn normalt, med nedbrsrekord i juli!! N gr turen ti...

Siste dagen i Tallinn

Jeg l lenge i sengen i morges og lurte p hva jeg skulle finne p i dag. Angret litt p at jeg ikke hadde kjpt billetter til en svipptur over Finskebukta. Jeg hadde egentlig ikke mye lyst g u...

En lat dag i Tallinn

Etter frokost ruslet jeg ned til havnen. I dag var det vindstille og stlende sol, men iskaldt. Det var ikke mye se der nede, bare et par store ferger som kom fra Finland og en hurtigbt som kj...

Gamlebyen i Tallinn

Tallinn er en av de flotteste middelalder-byene i Europa sies det. Og det er jeg ganske sikker p at stemmer. Den er selvflgelig p Unesco's verdensarvliste. Jeg har ruslet rundt i hele byen i da...

Tallinn; Shabby og sjarmerende

Jeg var fremme i Tallinn kl 14 i dag (kl 13 norsk tid) Da hadde jeg flydd fra Bergen kl 8.30 og mellomlandet i Oslo. Kjedelig med den mellomlandingen. Hadde ikke Norwegian flere direktefly fra Berg...

Klar for neste tur :-)

I morgen tidlig flyr jeg til Tallinn i Estland. Nytt land, nye ting se. Dette blir 56. landet jeg besker. Det blir bare et kort opphold fra mandag til fredag. Siden det ikke er en veldig stor b...

En dag i fjellet i Andorra

Vi tok bussen til et sted som het Soldeu, ca 30 min fra Andorra la Vella. Derfra jukset vi litt og tok en kabelbane opp til 2000 meters hyde. Tanken var at vi skulle g til en topp der som var p ...

Andorra imponerer ikke

Tror Andorra la Vella er den kjedeligste hovedstaden jeg noen gang har vrt i. Vi fant en tursti over byen som vi gikk tidlig p dagen. Den var jo bare 3 km s det tok jo ikke lange stunden. Det va...

Gleder meg til neste tur :-)

N gleder jeg meg veldig til neste tur. P lrdag flyr min sster og jeg til Barcelona. Jeg var der i 2011 og bare elsket byen. S fantastisk mye flott arkitektur og et herlig klima. Og ikke minst...

Siste dagen i Riga, Latvia

N har jeg allerede kommet hjem igjen til Bergen. Jeg sov litt lenge i morges og gikk glipp av hotellfrokosten. Men det er helt greit. Noe av det verste med bo p hotel i Europa er at de har s ...

Gauja nasjonalpark i Latvia

Jeg tok bussen nordover i dag. Til et lite tettsted som heter Sigulda. Bussen tok 1 time og 10 min og kostet kun 2,15 euro. Blir ikke blakk om du reiser litt rundt her alts. Planen var g tur i...

Badebyen Jurmala, Latvia

Siden det var meldt 28 grader her i Riga i dag, mtte jeg komme meg ut av byen. Det var vel en overdrivelse skrive at stranden ikke ligger s langt fra Riga. Men likevel var det lett komme seg ...

Mer byvandring i Riga

Det har vrt enda en fin varm dag her i Riga. Jeg hadde egentlig tenkt p stranden i dag, men jeg var litt treg med st opp. Da ble det enda mer trakking rundt i byen. Jeg utvidet omrde jeg beve...

Frste dagen i Riga, Latvia

Da jeg landet i Riga tidlig i morges regnet det. Ble litt skuffet da, det var jo ikke det vret jeg hadde bestilt. Men heldigvis fr klokken var 12 kom solen frem igjen. Siden jeg kom s tidlig fi...

N er jeg p vei til Riga :-)

Etter bare 3 1/2 time svn sto jeg opp for rekke frste flybussen til Flesland. Klokken var bare 2.15 p natten. S nr jeg lp til bussen var folk p vei hjem fra utestedene i byn. N p morgen...

Neste tur gr til Latvia

Sndag morgen er det ut p tur igjen, endelig. Denne gangen reiser jeg helt alene. Kjenner jeg trenger det n. Jeg er ganske sliten etter ha vrt veldig involvert i et familiemedlem som har det g...

"Face-watching" i Krakow

Vi mtte pakke koffertene og sjekke ut kl 12 fra leiligheten i gr formiddag. Det var ingen steder vi kunne oppbevare tingene vre, s vi var ndt til drasse det med oss resten av dagen. Det var...

30 grader i Krakow

Vi har hatt to fine dager til her i Krakow. Men i dag har det vrt alvorlig varm. reise med en over gjennomsnittet aktiv 2 ring kan bli ganske slitsomt da :-) Vi ble vel litt grinete alle tre u...

Litt shopping i Krakow

Jeg har hrt mangen ganger at det er utrolig billig her i Polen, men likevel blir jeg overrasket over at prisene ligger s langt under oss. Middagene vi har spist her ligger p rundt 150 kroner. O...

Sommer i Krakow

Endelig fr vi kjenne sommeren p kroppen :-) . Vi landet i Krakow litt fr kl 9 i morges og det var allerede 20 grader. Vi har leid en liten leilighet her nede rett ved gamlebyen. S dagen i dag ...

Endelig, ut p tur igjen

I morgen er det 6 uker siden jeg kom hjem fra Island. Tenk, jeg har bare vrt hjemme i 6 hele uker (og et par uker p jobb selvflgelig) Selv om jeg har hatt det travelt og ogs ftt vrt p noen ...

Vakre, iskalde Island

Det kjenntes ut som jeg kom hjem til sommer i dag nr vi landet i Bergen. Hjelpe meg det var kaldt p Island. Jeg var skikkelig drlig i gr kveld etter bttur og bilturen opp til Gullfoss. Vondt i...

Roadtrip p Island

Dagen startet tidlig i dag p en sndag. Vi var litt bekymret for at hvalsafarien skulle bli avlyst i dag ogs, for det blste ganske kraftig. Men tur ble det. Han som tok imot oss p bten delte ...

Island leverer :-)

Du kan ikke bli skuffet om du tar deg en tur til Island. Selv om det har regnet og bst og er iskaldt har vi hatt tidenes biltur. Vi har vel kjrt over 70 mil tilsammen i dag og sett en helt vill o...

Den bl lagunen og Reykjavik

Fy sren det er kaldt i dette landet. Det regnet og blste ganske voldsomt nr vi landet her litt fr 11 i dag. Vi hentet leiebilen og kjrte rett til Den bl lagunen. Lukten av svovel slo mot ...

Pakket og klar for ny tur :-)

Tanken er at jeg skal ta meg en tur ca. hver 6. uke. N har jeg snart vrt hjemme i 7 uker. Ukene har gtt fort siden jeg kom fra Sri Lanka, men n gleder jeg meg til nye opplevelser p Island. Al...

Minner fra Budapest

Det er 2 uker siden min sster og jeg kom hjem fra Budapest. Byen var strre enn vi hadde forestilt oss med sine 2 mill. innbyggere. Det var litt flashback fra bde Paris og Praha med elven o...

En regnvrsdag i Budapest

Vi gikk ikke ut fr kl 11 i dag, for det regnet endel fr det. Enn var det overskyet men ihvertfall oppholdsvr. I dag ble det tur til markedshallen. Et stort marked der de lokale kjper grnns...

Bilder fra dagens vandring i Budapest

Det frste vi gjorde i dag var ta bussen til Szechenyi kurbad (ja,bare prv uttale det :-D) Vi sto opp ganske tidlig for vi tenkte vi ville bruke en god del av dagen der oppe.... hehehe Tror...

Koser oss i Buda

Etter ha tatt sightseeing-bussen en runde rundt i Budapest, for stake ut lypen til i morgen, hoppet vi av bussen p Buda siden. Det var jo nesten som bevege seg i et eventyr her oppe blant ...

S mye se og alt for liten tid... Budapest

Allerede n tenker jeg at vi har alt for f dager her i Budapest. Vi har vrt ute i hele dag og bare holdt oss i nrheten eller p elven Donau. Dette bildet er tatt fra Gellert-hyden. Frihetst...

Land nummer 48, Ungarn

Vi reiste hjemmefra kl 7 i morges, mellomlandet i London og ankom endelig Budapest kl 15.30. Turen inn fra flyplassen gikk helt greit selv om vi mtte frst ta en buss, s metro og buss igjen. Min...

Bilder fra Moster, Bosnia Hercegovina

Det ble ikke mye bilder fra Moster dessverre. Hadde bare vrt der i 20 minutter fr himmelen pnet seg. Det var en nydelig liten by i Bosnia. De som husker litt fra krigen p -90 tallet husker at M...

Litt mer fra Montenegro (Budva)

This is Montenegro...... Litt krappe svinger oppigjennom :-) This is Budva Som alle byene jeg har vrt i i Kroatia, Montenegro og Bosnia Hercegovina hadde Budva ogs en gammel bydel med fe...

Litt bilder fra Kotor, Montenegro

Jeg meldte meg p en busstur til Montenegro da jeg var i Dubrovnik. Det tar bare 40 min kjre til grensen. Montenegro har bare vrt en selvstendig stat siden 2006. Det er et av de mest kuperte la...

Bilder fra Kroatia

Her er noen av de flere hundre bildene jeg tok p turen min til Dubrovnik. N poster jeg bare bilder fra gamlebyen, har jo postet litt fra yene fr. Det var en herlig uke i Kroatia ( med dagsturer...

Siste dag i Dubrovnik

N sjekker jeg snart ut av hotellet og gr til gamlbyen for tilbringe de siste timene mine der. Flyet gr hjem kl 20.30 i kveld. Som alltid (nesten) er det litt bde og reise hjem. Kunne klart...

yhopping i Kroatia ;-)

Har vrt en ny herlig dag i Kroatia. Vrt p bttur der vi var innom 3 flotte yer rett utenfor Dubrovnik. Nydelige sm fiskelandsbyer og deilige sandstrender. Trenger jeg si mer?! En deilig av...

En dag i Bosnia og Herzegovina

For bare et par uker siden hadde jeg aldri tenkt at jeg skulle reise til Bosnia Herzegovina :-). Men n nr jeg er p disse kanter kunne jeg jo bare ta meg en tur. Bussturen startet kl 7 fra hotel...

En flott dag i Montenegro

Har hatt en kjempedag i Montenegro. Bussen plukket meg opp kl 7 i morges og jeg var tilbake p hotellet litt fr kl 21. S n har jeg sett det beste av Montengro tenker jeg. Middelalderbyer, masse...

En ny dag i Dubrovnik

Det er bare s herlig vre her i Dubrovnik. Jeg leste p en nettside fr jeg dro at om du har mistet troen p mennesket skal du dra til Kroatia. Her er de gjestfrie,hflig og respektfulle. Ja, ha...

En flott kveld p by-muren, Dubrovnik

I gr ettermiddag/ kveld gikk jeg en runde p bymuren rundt Dubrovnik. Det kostet 100 kuna (ca 110 norske) komme seg opp der. Det var virkelig verdt pengene. Tror det m vre den flotteste opple...

Dagen tilbrakt ved Adriaterhavet ;-)

Jeg bor ved Lapad stranden i Dubrovnik. Stranden er ganske liten og ganske steinete. Tok heller en tur langs klippene og fant et sted ligge meg ned. Kjenner jeg savner France og Calanquen n...

Har det ikke ille her i Kroatia

I dag har jeg lrt noe nytt, som jeg skal prve ta med meg resten av livet :-P. Km i luftlinje kan vre noe helt annet enn de kilometerene du faktisk m g p veien :-P I s fall er hotellet mit...

Da stikker jeg avgrde igjen :-)

Da er dagen endelig kommet. Om noen timer reiser jeg til Kroatia. Har ikke vrt p tur siden jeg var i Malaysia i juni. Lenge siden det :-P. Jada, jeg vet at jeg reiser mer enn godt over gjennoms...

Neste tur er booket ;-)

N har jeg vrt flink og holdt meg hjemme i hele juli. Men n er det august, s da tenkte jeg meg en liten tur ut i verden. Om nyaktig 2 uker reiser jeg til Kroatia, nrmere bestemt Dubrovnik. S...

N vandrer jeg avgrde igjen :-)

Om noen timer gr flyet til Palma de Mallorca. Kjenner at jeg gleder meg, men timingen var ikke den beste. Har avtalt med husverten flytte ut til 1.juni. Ble plutselig veldig plutselig :-D S ...

Bilder fra Praha

SpookyDet var mangen som hadde "mistet" skoene sine her. Henrys klokketrn hvor vi kom oss opp i. Utsikt fra klokke-trnetGamle torget. Snn gravsttte vil jeg ha. Min sster ba meg begynne spare...

Plutselig hjemme igjen fra Praha

Var herlig med en massasjetime i gr kveld. En fin mte avslutte dagene med masse vandring. Det er noe jeg kanskje m gjre til en vane nr jeg reiser :-)Vi mtte ta en siste tur over gamle torge...

Siste dagen i Praha

Vi har trakket ganske mye utenfor turist omrdene i dag. Det har regnet endel, da er det jo ikke s kjekt g rundt. Men vi har n likevel klart 5 timer til n :-)Vi gikk forbi nasjonalteateret. S...

Litt treg i starten i dag

Det regner i Praha i dag. Klokken er over 11 og vi har ikke komt oss ut enn. Planen i dag er ikke ha noe plan ( samme som i gr :-))Benytter denne rolige formiddagen til poste litt fler bilder. ...

Enn en fin dag i Praha

Temperaturen var litt bedre i dag. Opp i 20 grader midt p dagen. Veldig passelig nr man gr rundt. Vi fant den bermte John Lennon muren og mtte ta noen bilder. Vi tok en liten bttur p Vltava ...

For en by, Praha

Uansett hvor du snur deg er det noe du bare M ta bilde av. Det er utrolig vakkert her. Vi gikk ut ca 10.30 i dag og er tilbake p hotellet n 21.30Er ddstrtt etter ha trakket i s mangen timer...

Hotellet vrt i Praha

Vi har funnet et nydelig hotel nr Karlsbroen. Hotel Leonardo. Moderne og vakkert innredet med en hage midt i. Resturant i kjelleren hvor vi spiste en bedre frokost. Rommet vrt. Ikke noe spennende...

Ut spise i Praha

Vi har begge hrt at Tsjekkia ikke har noe mat de kan skryte av (utenom bakervarer), s vi bestemte oss rett og slett for spise p Hard Rock cafe. Da blir vi alltid fornyd :-)Utrolig at vi ikke ...

Endelig i Praha

Sto opp fryktelig tidlig i morges for ta flybussen kl 6!!!Flyturen tok mindre enn 2 timer. Akkurat passelig til ikke begynne kjede seg for mye. For sove klarer jeg ikke. Vi kom oss greit inn ...

Plutselig var to nye turer booket :-)

Det er vel ikke noen som lurer p om jeg liker reise litt :-)Jeg "lider" av noe man kaller wanderlust; en sterk eller uimotstelig trang til reise. Tror alltid jeg har hatt denne trangen. Som l...

Hjemme igjen fra Athen

Turen hjem i gr gikk s glatt. Nydelig vr hele veien. N mtte jeg bytte fly i Kbenhavn. Vi landet 20 min FR skjema i Kbenhavn og nr vi kom til Bergen var vi 20 min FR skjema der ogs. Aldri...

Hva??? M jeg hjem allerede?

Fy sren denne uken har gtt fort. Jeg er ikke litt klar til reise hjem n. Det er vel frste gang jeg har reist p en s kort tur ( utenom i Norge). Har vrt noen innholdsrike dager, men jeg fr...

What a wonderful world (Athen)

Jeg vknet grytidlig i dag og fant ut at jeg kunne jo bare komme meg p beina. Men klokken ble n over 9 fr jeg var ferdig med frokost og dusj. Igjen mtte jeg tenke p hvor deilig det er reise ...

Piraeus, en havneby sr for Athen

I dag ville jeg til sjen. Hadde ftt tips om at det var en fin havneby mindre enn en halv time fra Athen. Jeg tok metroen til Piraeus. Det koster bare 4 euro for en billett som varer i 24 timer me...

Acropolis i Athen

Athen var en helt annen by i dag nr alle butikkene var pen igjen. Hjelpe meg s mye folk. Og alle varene de selger brer de jo ut av butikkene og setter p fortauet. Litt av en jobb de har om kve...

Alene, men ikke ensom i Athen

Athen er mye finere enn jeg hadde forestilt meg. Og veldig lett finne frem i. Siden det var stengt i alle serverdigheter og butikker i dag fant jeg en topp jeg kunne klatre opp p :-). Fantastisk...

Hurra for 25. mars (Athen)

Tenk at jeg er i Athen p selveste nasjonaldagen deres. Jeg hadde lest det er sted men glemt det igjen. Ihvertfall gyt st opp etter en god lang natts svn og f oppleve dette. Alle butikker er ...

Trygt fremme i Athen

M si det gir god mestringsflelse komme seg rundt i den store verden helt alene. Det er vel noe av det som driver meg til reise nye steder hele tiden. se landskapet nr flyet lander, sitte p...

Jeg reiser alene! :(

N er jeg p vei til Athen i Hellas. Egentlig skulle jeg reise sammen med kjresten min, men plutselig ble det tur alene. Det er dessverre ikke frste gang det har skjedd at jeg har blitt igjen ale...

Litt bilder fra Lisboa

Da jeg gikk gjennom bildene mine i gr og postet fra reiseret 2011 fant jeg s mangen fine bilder fra Lisboa som jeg ville dele. Det var jo bare et "ufrivellig" dgn vi var der (kom for sent til f...

Ut p tur igjen :-)

Jeg har vrt rastls og flt meg litt fanget de siste ukene. Om det er mrket og drittvret her i Bergen eller alle plikter og forventninger som gjr det vet jeg ikke helt. Mens sannsynlig en kombi...

P vei til Vietnam

N sitter jeg p Charles de Gaulle i Paris og venter p neste fly til Hanoi Vietnam. Fra vi gikk av flyet fra Oslo og til den gaten vi skal fly til Hanoi fra har jeg brukt nesten 2 timer!!! Har tat...

Notre Dame

Vakre Notre Dame glemte jeg visst poste. Den ligger flott til faktisk p en y i elven Seine, med en vakker hage rundt. Jeg var ikke inne i kirken, for det var s lang k, men jeg gikk rundt den ...

Litt forskjellige motiver i Paris

Triumf-buen Heis-sjakten i Eiffeltrnet Metroen :-D Noen som har veltet et malingspann over huset?? Aktiviteter langs Seine Tffer meg i trnet :-D Et eller annet museum. Klarer...

Pilegrimsreise

Budist-munker p sin pilgrimsreise rundt i Europa. Her p trappen opp til Sacre Coeur i Paris. #paris #munker

Eiffel trnet, Paris

Selvflgelig mtte jeg ta bilder av trnet fra alle vinkler og fra steder jeg s det fra byen. Her er noen av de :-) S hyt er 300 meter. Fr litt sug i magen da gitt. Nedenifraogopp-bil...

Bilder fra Seine, Paris

Utsikt fra Eiffeltrnet Hva er greien? Det var hundrevis av hengelser p hele broen. Ikke akkurat som Monaccos bthavn, men veldig sjarmerende. Orginalt! Utsikt mot Eiffel trnet. Vet ikke hv...

Au revoir Paris

N har jeg kommet hjem fra Paris. Reiste fra hotellet kl 10 i morges. Jeg sjekket med han i resepsjonen i gr kveld at jeg tok rett metro og buss til Orly. Han viste meg en annen rute. Jeg slo meg ...

Siste dag i Paris

Har hatt 4 fine dager her i Paris. Reiser fra byen kl 10 i morgen tidlig, med Metro og buss. Taxi fra hotellet koster ca 50-60 euro, shuttelbus ville de ha 26 euro for til Orly. S hvis jeg finner ...

Huzzeling in Paris

P trappen opp til kirken Sacre Cur sto det en gjeng med afrikanere og prvde stoppe folk. De tar tak i armen p folk og fletter p de et armbnd. De skal bare velsigne deg liksom, men nr du ha...

Klokkeorgelet utenfor Notre Dame

Mer trakking i Paris

Vret er veldig skiftende her i dag. Alt fra varm sommer til kald blsete hst. Jeg startet dagen med frokost p Starbuck p Boulevard de Sebastopol, og gikk videre ned til elven Seine. Gikk gjenno...

Trakking i Paris

Joda, jeg kom meg til Eiffel trnet etter ha gtt i 3 timer. Da hadde jeg gtt en time i feil retning. Paris er svr har jeg merket og jeg har blitt veldig god p lese kart. Nr jeg merket at j...

Litt utsikt fra rommet mitt, Paris

Jeg byttet hotel i dag. Litt bedre standard og faktisk billigere. Dette er i nrheten av Gare du Nord. Var s heldig f rom helt p toppen i 7 etg og da fikk jeg litt utsikt over hustakene og ski...

Byvandring i Paris

Det er litt surt og kaldt i dag. Gradestokken viser 18 grader, men det er litt vind, overskyet og noen regndrper innimellom. Har ikke prvd meg p undergrunnen i dag, bare gtt gatelangs. Det er s...

Paris

Andre dagen her. Det er ikke skikkelig sommer som jeg hadde blitt lovet. Faktisk litt kjlig nr solen gr bak skyene. Men Paris er spennende likevel. Har trkket rundt i hele dag, uten vite helt...

Montmatre, Paris

Jeg hadde gtt opp alle trappene til kirken Sacre-Coeur og ned igjen, da jeg fant ut at kunstner strket faktisk var p toppen av Montematre, p baksiden av kirken. S da var det bare klatre opp ...

Bilder fra Paris

I trappen opp til Sacre-Coeur p Montematre. Til og med buddhistene valfarter til de hellige katolske kirkene. Det var mangen i Paris n. Kanskje de har en pilegrimsreise i Europa.

Paris.... Been there done that :-D

Frste dagen i Paris. Har vrt i Eiffel trnet. Veldig spennende ta heisen opp de 300 meterne, fikk litt sug i magen. Det regnet tidlig p dagen, men nr vi var p toppen var skyene borte og utsi...

Paris

Jeg ankom Orly flyplass kl 22.30, 1 1/2 time forsinket. Det var ikke lett finne frem til bagasjen eller bussen inn til Gare Nord. S det ble over midnatt fr vi kom til Paris. Jeg mtte finne meg...

N drar jeg avgrde til Paris om et par timer. Er veldig spent. Har ikke vrt i Paris fr, men hatt lyst veldig lenge. Det var meningen jeg skulle treffe en venninne dersom er p inter-rail med tog...

Monaco

Jeg beskte Monaco to ganger mens jeg var i Marseille. Vi overnattet p et hotel ganske langt oppe i fjellet s vi hadde en fantastisk oversikt over byen. Dette er verdens mest tettbebodde stat. Fa...

Marseille, France....3

Marseille har alt jeg nsker p et sted jeg kunne tenke meg bo. Over 200 soldager i ret, strand, sj, fjell, gode shoppingmuligheter, billig mat og et hav av forskjellige resturanter fra forskje...

Callangue, Marseille

Callanguen er blandt annet en av grunnene til at jeg valgte Marseille. Dette er mitt favorittsted i byen ( eller rett utenfor rettere sagt). Det jeg savner nr jeg er borte fra Bergen ( utenom fami...

Marseille, France......2

"Porten" fra Nord-Afrika inn til det europeiske kontinent. Square de Stalingrad. La plage du profet.... Det er store flotte strender i Marseille ogs, som i resten av sr-frankrike. Ca...

Marseille, France......1

I begynnelsen av 2012 bestemte jeg meg for flytte til Marseille. Jeg hadde vrt i et turbulent og vanskelig forhold frem og tilbake i over 3 r. Jeg trengte komme meg bort og f e...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen