Endelig kan jeg reise igjen

Nå kan jeg endelig tørke støv av reisebloggen min. Det tok en brå stopp i mars 2020 da jeg var på Tenerife og det plutselig ble lockdown på øyen. Planen var å feire 50 års dagen min med å gå til toppen av Teide. Istedenfor fortet vi oss hjem igjen til Norge og måtte være i karantene i 14 dager. Jeg orket ikke blogge om det engang. Det har vært så mye skriv om covid de siste to årene, så jeg tenker at jeg skal la være å gnåle mer om det her.

Jeg har vært tålmodig i to år nå og holdt meg hjemme i Norge. Det har vært to utfordrende år både på privaten og i samfunnet forøvrig. Behovet for å komme seg bort litt har vært stort i perioder. Så istedenfor har jeg benyttet tiden til å utdanne meg som Mindfulness- og yogalærer. Og jeg har tatt opp igjen min malehobby og begynt å male mandale-bilder. Tror det har vært med på å bevare min mentale helse 🙂 Om du ønsker kan du se bildene mine på Instagram The mindful painter.

Men nå klarte jeg ikke holde meg i ro lenger. Da jeg leste i november at Mauritius åpner for turister igjen måtte jeg bare booke turen.  Min søster og jeg reiser sammen med Jomfrureiser denne gangen også. 11 dager i paradis kommer til å gjøre godt for kropp og sjel.

Mauritius i øst Afrika er en øy-nasjon i det Indiske hav, med regnskog, fjell og lange hvite sandstrender. Vi skal snorkle, bade og ellers på oppdagelsesferd rundt i landet. Og endelig skal jeg få sol på kroppen igjen.

I morgen kjører vi over fjellet fra Bergen til Oslo. Og på søndag letter flyet på formiddagen. Jeg holder pusten og håper alt vil gå bra. Har printet ut vaksinepass og testresultater, men er likevel nervøs for at ikke alt er i orden. Jeg har aldri pleid å være nervøs før tur, men denne gangen kjenner jeg det godt i magen og jeg har sovet dårlig de siste nettene.

Det er bare å krysse fingre og tær for at vi ligger på stranden på mandag formiddag.

Satser på at jeg får lagt ut noen herlige bilder i løpet av mandag kveld 🙂

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top