Amerika

14 dager igjen.......

Kjennes ut som om jeg ikke har hatt ferie p leeeeeenge. Er visst blitt avhengig av reise en gang i mneden ?? N er det ihvertfall bare 14 dager til vi er i Mexico.

Hydepunkter og masse bilder fra New York

Da var vi alts hjemme igjen etter 12 dager i New York. Masse gode minner se tilbake p. Og jeg er s glad for f reise p tur igjen med mine ssken, det har vi ikke gjordt siden vi var liten. ...

Oppsummering av New York turen

#ferie #NewYork #reiser #travel Time Square   Da var vi kommet hjem etter 12 dager i New York. Vi 4 ssken og min svigerinne er like gode venner enn, etter ha bodd s tett i disse da...

Final day in New York

Yes, vi klarte komme oss opp tidlig. Kl 6 i morges startet dagen. Vi tok subway til Battery Park og kom oss over med frste bten til The Statue of Liberty. S n har vi vrt der ogs :-) Etterp...

Siste dagen i New York

I dag var siste dagen vr her. Er litt redusert hele gjengen etter en sen natt i gr. Vi beskte Broadway Comedy Club og s stand-up show. Vi lo s vi skek. Gyt ha ftt med seg her. Vi har gj...

Niagarafossen

Vi sto opp grytidlig i dag for g over grensen til Canada. Selvflgelig mtte den vre stengt i dag pga velser. Angrer snn p at jeg ikke var med over i gr kveld. Den beste utsikten til Niagar...

Niagarafossen, New York State

Vi kom frem kl 18.30 etter en ganske lang busstur. 10 og 1/2 time, med pauser selvflgelig. Har lagt oss inn p Quality Hotel i Niagara by, et par minutter g til Canada. Vi gikk ned til fossen, ...

Watkins Glen State Park, New York State

Vi tok bussen til Niagarafossen i dag. Klarte komme oss fra Manhattan og ned til Chinatown med subway. Veldig bra gjordt. Startet derfra klokken 8 i morges og kom frem til Niagara City kl 18...

Guggenheim Museet i New York

Har hatt en dag alene i dag. Gtt fra leiligheten i 56. gate til 86. gate for g p Guggenheim. Ganske langt det alts. Var ganske folksomt der inne og ikke veldig mye kunst egentlig. Men det er ...

Starbucks New York

Endelig fikk jeg en liten pause p Starbucks. Det kryr av de her i New York, men det er frste dagen jeg sitter meg ned p en. Ligger 2 min fra leiligheten vr. Herlig. Men synes ikke de er s bra ...

6. dagen i New York

N har vi snart vrt her i en uke. For meg som er vant til masse alenetid og trives godt i mitt eget selskap kan det noen ganger bli mye. Heldigvis er de jeg reiser med ogs selvstendige og like ti...

Empire State Building

I dag kom vi oss opp i Empire State Building. En fantastisk utsikt selvflgelig. Men jeg m jo si at nr du har vrt i strre og nyere byer s er det ikke det mest imponerende jeg har gjordt. Er ve...

Maddam Tussauds New York

Vi hadde det kjempegy p Madam Tussauds i gr kveld. Lo og tullet oss med disse viktige menneskene. Kan anbefales nr man er i New York. Selvflgelig rakk vi ikke Top of the Rock denne kvelden, s...

5. dag i New York

Vi har tatt en bussrunde i dag ogs. Denne gangen up town, gjennom Harlem og Bronx. S ikke ut som alle beboerne var like glad for busslasse med turister som tok bilder. Bronx er jo ikke det det en...

Singing in the rain

Fikk beskjed om at jeg mtte poste det fine bilde av meg i regnet i gr. Skikkelig stilig posedame-antrekk. Men bde posene og jeg holdt oss trr. Og det var jo det viktigste. #Newyork #USA #Ame...

Parker i New York

Det er masse ekorn rundt i parkene her. Vi traff p en gjeng i en liten park etter vi hadde shoppet litt i Soho. Jeg hadde en nttebar i vesken min og min sster hadde en som vi lokket de...

Dag 4 i New York

Vi var handlet i Soho i dag og trakket rundt omkring. Var nedom Ground Zero, men kunne ikke komme oss inn p selve omrde siden ikke alle av oss hadde med oss id. Fant ut at vi kunne ta turen til...

Arrogant bastard ale

Min yngste bror liker smake p litt forskjellig l nr han er ute reiser. Jeg er ikke s veldig tff. Holder meg til det jeg kjenner. Denne Arrogant Bastard ale mtte han jo bare prve selvflg...

Koser oss i New York

N begynner vi p 4. dagen her i New York. Vi trakker selvflgelig rundt hele dagen og ser p livet. Masse rare folk oppover timesquare. Ikke alt vi klarer f med oss p bilder. I gr var vi ogs...

New York, New York

Vi har p listen vr at vi skulle drikke l p en takterasse i New York. Jubelen ble stor da vi fant en flott terrasse p taket hvor vi leier i gr kveld. Min lillebror lp ned og fant fotoutstyr o...

Arriba Arriba Resturant i New York

Mexicansk middag i kveld. Jeg elsker meksikansk mat. Tror jeg kunne spist det hver dag.  Saltadito de Carne, bnner og biffgryte med poteter. Fantastisk godt. Magen min str p spreng ...

Hard Rock cafe i New York

De fleste stedene jeg reiser til prver jeg alltid finne Hard Rock cafe. Blir aldri skuffet nr man fr maten sin servert her. Tortilla-lefser med schampi. En skikkelig voksen porsjon. Vi b...

Vente vente i New York

Utenfor leiligheten vr i 56th street. N er det noen timer siden jeg sto opp. Sitter enn venter p at alle skal bli ferdig spise og dusje. Blir nok endel venting nr man bare har et bad...

Ankomst New York

Vi landet p Newark International Airport kl 12.30 i dag. 8 timers flytur fra Oslo. Det ble ikke my svn p flyet, s kjenner at dgnet er litt snudd n ja. Det eneste vi har gjordt i dag er rusl...

1 uke til New York

Alt pakket og klart til New  York tur. Gleder meg veldig n. I morgen reiser jeg en uke p jobb, s er det rett fra jobben til Flesland neste mandag. Ble litt mye pakke til denne gangen da. ...

En dag uten trening, er en dag uten mening...... (Miami 2012)

Det var mottoet da jeg jobbet p et treningsenter p begynnelsen av -90 tallet. Er ikke helt med p den filosofien n. Er mye annet som gir dagene mening. Da vi var i Miami var vi innom David Burt...

reise er leve........(Miami 2012)

Noe jeg ofte savner nr jeg er ute reiser er skikkelig trening. Jeg trakker alltid mye rundt, men det blir jo ikke mye treningseffekt av det. S i  november i fjor fikk jeg min kjre sster...
Linda Mikkelsen

48, Bergen

Drmmen min er reise i alle landene i Asia fr jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det reise til andre verdensdeler ogs. Jeg er s heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. S mulighetene er mangen til reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til ha med meg barnebarna p tur nr de blir litt strre. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Bde fjernt og nrt. Har alltid vrt fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjr. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i ret. P tross av vret er jeg ogs veldig glad i norsk natur, s jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vrt p. Takk for at du er med p reisene mine :-) Linda Mikkelsen