Nytt år – nye reisemål 🤗

Reiseåret 2019 er nesten ferdig planlagt allerede selvfølgelig. Det er ikke så vanskelig å fylle opp kalenderen når det er så mange fristende destinasjoner der ute.

Om litt over en måned har jeg min første ferie. Da reiser en venninne og jeg til Sør-Amerikas hjerte på gruppetur. Vi skal reise i Argentina, Paraguay og Brasil i 12 dager. Endelig skal jeg få se den mektige Iguazu-fossen, besøke Kristus-statuen i Rio og mye annet spennende. Bare gled dere til å følge meg på denne turen 😉

Neste langtur blir i mai. Jeg starter helgen i Barcelona sammen med en liten gjeng med jenter. Der skal vi feire 50-års dagen til en venninne og kollega av meg. Når de reiser hjem mandagen blir jeg igjen i Spania. Hvis jeg får igjennom ferieønsket mitt så blir jeg i Spania i en måned. Reiser litt rundt. Jeg skal ihvertfall besøke Madrid, Sevilla og Cordoba denne gangen. Og kanskje være med min datter og familien en uke på sørkysten. Vi får se hva det blir tid til. Etter den måneden jeg reiste rundt i Spania i 2017 er jeg blitt helt forelsket. Det er utrolig mange vakre byer og fjell å besøke her.

Neste langtur håper jeg blir i august/september. Da har jeg lyst til å reise til Japan og gå på Mt. Fuji. Hvis det er noen jeg kjenner som leser dette kan de gjerne hive seg på turen. Jeg har ikke veldig lyst å reise til Japan helt alene, men må jeg så må jeg 😊

Siste turen som er planlagt og faktisk allerede booket er en treningsreise til Tanzania. Det blir to uker med Jomfrureiser på Zanzibar i slutten av november. Akkurat når høsten er på sitt mørkeste her i Norge og jeg bare er nødt til å komme meg vekk litt. Jeg håper at min søster skal få anledning til å være med meg her.

Så, det var de store reisene i år. Det er et par småturer jeg ønsker å ta også, men det blir mer på sparket. En god kollega har lyst å ha meg med til Skottland. Det håper jeg vi kan få til. Og så har jeg veldig lyst til å reise noen dager til Albania. Jeg får bare se hva turene koster og hva kredittkortet mitt tåler 😜

Et godt reiseår ser det ut til å bli ihvertfall.

Jeg ønsker alle dere også et godt nytt år. Om dere er hjemme eller på reise.

#reise #ferie #planer #reiseåret2019 #søramerika #afrika #asia #europa

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

3 thoughts on “Nytt år – nye reisemål 🤗

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top