En drømmedag på Maldivene II 😁

I dag var det en ny bade og snorkle dag. Vi tok småbåter ut til revene hvor de som ville fikk snorklet litt. Jeg satt i båten og slappet av og nøt den brisen som var utpå havet.

Bildet av papegøyefisken har jeg tatt fra reiselederen vår Signe sin Facebook.

Må innrømme at jeg blir litt misunnelig når jeg får se alle bildene deres. De får jo sett mye flott under havoverflaten. Jeg skulle ha motet meg opp og hoppet i vannet jeg også. Kanskje en annen dag….

Jeg fikk nå sett noen tropefisk jeg også 😊 Noen selvslysende blå fisk, noen svart og hvit runde fisk og disse her som jeg prøvde å ta bilde av. Grå med horn i pannen. Enhjørningfisk? 😜

Etter en times tid med snorkling reise vi inn til øyen Gulhi. Der bor det mellom 200 og 300 mennesker. En liten idyllisk øy uten biler eller mopeder.

Vi besøkte en skole på øyen. De startet sommerferien nå denne uken og den varer helt til ut i januar. Likevel så det ut som flere var på jobb her ennå.

På Maldivene begynner de på forskole når de er 3-4 år. Grunnskolen begynner når de er 6 år og er obligatorisk 7årig skolegang. Skolen og all skolemateriell blir betalt av staten. De lærer engelsk fra førskolealder. Det virker som alle kan snakke ganske greit engelsk her.

Ser ut som de er veldig fascinert av snø her. Dette klasserommet var dekorert av pingviner, snøfnugg og dikt om snø på alle fire veggene.

Gode regler å ha i et klasserom. Likte spesielt denne; I will walk quietly and keep my hands to myself 😁

Etter skolebesøket gikk vi til stranden for å bade litt mer. Den nydeligste stranden jeg har sett hittil på Maldivene.

Med en huske uti vannet.

Tenk å få vokse opp og bo i dette paradiset!

Vi reise fra Gulhi klokken 15. Rakk å dusje på hotellet før det var ned til havnen i Maafushi igjen. Nå skulle vi ut med denne store båten å se på solnedgangen og ha yoga på en sandbank.

Sandbanken var allerede okkupert av en gjeng med ungdommer så det var ikke plass til 34 damer til på yogamatter. Vi snudde og kom oss tilbake til hotellet hvor det ble yoga på takterrassen igjen.

Dette var solnedgangen vi fikk se før solen forsvant bak skyene.

Men alt i alt har det vært en herlig dag. Nå er klokken snart 22 her og jeg er stuptrøtt. Det tar på å ha ferie 😉

#reise #ferie #maldivene #maafushi #gulhi #asia #jomfrureiser #jentetur #sologbad #yoga

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top