Fremme i paradis ☀

Vi landet på Maldivene klokken 9.00 i morges, helt ør og svimmel etter nesten et døgn på reise. 30 varmegrader slo i mot oss da vi gikk av flyet. Å vente på at alle de 34! damene som er med i gruppen skulle samles var en prøvelse i denne varmen. Men vi klarte nå det til slutt. Veldig spesielt å gå rett fra flyplassen og ned til båthavnen, for å ta båt ut til øyen vi skal på bo.

Båten gikk forbi hovedstaden Male. Det så ikke veldig koselig ut der. Masse høye betonghus tett i tett. Tilsammen bor det nesten 400 000 mennesker på Maldivene. Mesteparten i hovedstaden selvfølgelig.

Det tok en halv time å komme ut til øyen "vår" Maafushi.

Fra 1972 har dette strenge muslimske landet vært åpent for turister, men bare på resortene. Men fra 2010 har de også åpnet for turister på øyene der den maldivesiske befolkningen bor. Heldigvis er Maafushi en lokal øy med 2500 innbyggere. Selv om øyen nå allerede er blitt preget av turisme så er det jo kjekt å bo nær lokalbefolkningen.

Vi har vandret rundt i dag og gjort oss litt kjent med både øyen og resten av reisefølget. Tror vi kan trives her disse dagene.

Det eneste vi har merket til den islamske loven hittil, Sharia, er at det ikke er lov å drikke alkohol her. Og at det er spesielle strender der man kan gå i bikini. Hvordan det påvirker resten av befolkningen vil jeg nok lære mer om de neste dagene.

Et flott bilde fra luften.

Bikinibeach heter stranden der turistene kan kle av seg. Vannet er nesten like varm som luften, så blir ikke veldig nedkjølt av å bade. Men deilig er det likevel.

Klokken 7 i morgen tidlig har vi vår første yogatime. Da starter programmet for alvor.

Nå er klokken snart 9 på kvelden her (fire timer foran Norge) og jeg er klar for å legge meg. Søvnmangel og varme har tatt helt knekken på meg i dag. Regner med jeg er fit for fight i morgen når våkner.

#maldivene #male #maafushi #paradis #asia #reise #jomfrureiser #jentetur #yogatur #sologbad #ferie

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

4 thoughts on “Fremme i paradis ☀

  1. Du har ett fint det er eit kjempebra innlegg, innlegg vil du se på mit innlegg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top