71 grader nord :-)

Det ble noen mil i bilen i går også. Da kjørte jeg fra Narvik til Alta i Finnmark. I Alta sentrum var det ikke noe overnatting ledig så jeg måtte kjøre noen kilometer til.

På Solvang camping leide jeg er hytte for to netter. Her kunne jeg nyte resten av kvelden og midnattssolen.

I morges kjørte jeg de siste 25 milene til Nordkapp. Det tok ca 3 1/2 time fra hytten.

Det var fantastisk herlig å nå målet. Og at værgudene var med meg var ennå mer fantastisk. Her var det ti grader og sol. Det var meldt 3 grader og snøbyger. Glad jeg slapp å oppleve det.

Det berømte globusen på Nordkapp. Litt rart å tenke på at det ikke finnes noen fastboende lenger nord enn dette. Der sto jeg nærmest på verdens ende.

Syv barn fra forskjellige steder i verden kom sammen på Nordkapp i 1988. De skapte skulpturen "Barn av verden" sammen. Et vakkert kunstverk her i den ellers barske naturen.

Ikke mye liv her på Norges nordligste punkt.

Men ellers på veien var naturen helt fantastisk. De høye spisse fjellene, fjordene med små øyer og alle reinsdyrene langs veien. Dessverre var det alt for få steder å stoppe langs veien, så det ble ikke tatt mange bilder. Fikk nå et bilde av Rudolf ihvertfall.

Nå er jeg tilbake i campinghytten. Det er bare å slappe av til i morgen. Da begynner jeg på turen sørover igjen. Jeg vil overnatte i Tromsø i morgen og gå på midnattskonsert i Ishavskatedralen tenkte jeg. Fint å få med litt kulturelle innslag også.

#nordkapp #71gradernord #norge #bilferie #finnmark #reise #ferie #alta

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top