Reisen mot Nord

Da jeg var ferdig på jobb i går kl 15.00 kjørte jeg rett til Sunnfjord. Da begynte jeg på ferien min. Målet er å kjøre bil opp til Nordkapp.

Ruten er ikke planlagt i detalj, men det er noen steder jeg vil stoppe å gå turer. Først er det et par dager her i Fjaler kommune i Sogn og Fjordane. Jeg har en god venninne her som jeg overnatter hos og vi vil gå noen fjellturer rundt her.

Tanken er også tur over Romsdalseggen, byvandring i Trondheim, Torghatten i Brønnøysund, hvalsafari på Andenes og noen andre utflukter før jeg når Nordkapp.

Får håpe at værgudene er med meg. Akkurat nå ser jeg det sludder på Nordkapp. Jeg får nyte 20+ her i sør så lenge jeg kan. Ulltøy og tykke jakker er pakket i bilen, så jeg er ihvertfall klar til å møte kaldere vær.

Første fergeturen på vei mot nord. Oppedal-Lavik over Sognefjorden som er Norges lengste og dypeste fjord. 1303 meter dyp på det dypeste og 205 km lang.

Det var en vakker kjøretur langs fjorden på vei til min venninne. Her er jeg fremme i hagen henne. Et lite paradis omgitt av fjorder og fjell. Her finner jeg virkelig roen noen dager.

Om jeg kjører rundt i 2,3 eller 4 uker får jeg nå se. Deilig å være så fri. Angrer ikke på bilkjøpet nå akkurat.

 

#biltur #sognogfjordane #sognefjorden #fjalerkommune #reise #ferie #motnord #Norgesferie #norgepålangs

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top